Nezavisna gradska vijećnica Slavica Lemaić poslala je priopćenje u kojem oštro proziva Gradsku upravu i gradonačelnika zbog, kako navodi, obmanjivanja javnosti i politički motiviranog širenja zone naplate parkiranja u Slavonskom Brodu. Lemaić tvrdi da se parkirališna mjesta označavaju ne zbog dobrobiti građana, nego radi povećanja prihoda i političke koristi gradske vlasti. U nastavku priopćenje prenosimo u cijelosti.
Koalicijska većina u prošlom sazivu Gradskog vijeća, uz presudnu podršku vijećnika Stribora Valente i Mateja Pudića, usvojila je Odluku o dopuni Odluke o organizaciji i načinu naplate komunalne usluge parkiranja na uređenim javnim površinama na području grada Slavonskog Broda, kojom je prva zona naplate parkiranja proširena na Naselje Marsonia, Naselje kralja Tomislava, Naselje Slavonija I, Naselje Slavonija II, Ulicu Eugena Kumičića, Ulicu 108. brigade ZNG i Ulicu Jurja Dobrile.
Prije usvajanja ove odluke, 6. prosinca 2024. godine, upozorila sam brodsku javnost da gradonačelnik i koalicijska većina u Gradskom vijeću namjeravaju izvršiti veliko proširenje zone naplate parkiranja, ali na moje upozorenje nitko nije reagirao.
Gradska uprava obmanjuje brodsku javnost o stvarnim razlozima označavanja parkirališnih mjesta. Parkirališna mjesta se označavaju zbog početka naplate parkiranja, a ne zbog dobrobiti građana! Politički zarobljena i pristrana Gradska uprava nije odmah započela s naplatom parkiranja na svim navedenim lokacijama, nego je pričekala da prođu lokalni izbori, kako bi na taj način pomogla gradonačelniku da pobijedi na izborima.
To nimalo ne čudi, s obzirom na činjenicu da su gotovo svi pročelnici i pročelnice Gradske uprave sudjelovali na gradonačelnikovim prozirnim političkim skupovima, koji su se održavali u gradskim mjesnim domovima, čime su javno pokazali svoju nedopustivu političku pristranost.
Širenje zone naplate parkiranja u Slavonskom Brodu provodi se suprotno Planu održive urbane mobilnosti, izrađenom od strane stručnjaka s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu. Navedenim planom određeno je da se naplata parkiranja vrši samo na prostoru užeg centra grada, a da je za određivanje potrebnog broja mjesta za parkiranje potrebno izraditi Prometnu studiju.
Grad Slavonski Brod nema Prometnu studiju, pa se širenje zone naplate parkiranja vrši stihijski, bez potrebne stručne podloge – samo zato da bi se povećali prihodi Ustanove za gospodarenje športskim objektima, koja vrši naplatu parkinga.
Ta je ustanova od 1. siječnja 2022. godine do kraja 2024. godine povećala broj parkirališnih mjesta na kojima se naplaćuje parkiranje s 1300 na čak 2320 mjesta, a aktualnim označavanjem novih parkirališta taj će se broj još više povećati.
Selektivno širenje zone naplate parkiranja duboko je nepravedno i predstavlja gradonačelnikov izravni udar na životni standard građana. Propagandne tvrdnje iz Gradske uprave da se parkirališna mjesta označavaju radi dobrobiti građana uvreda su za zdrav razum građana i građanki.
Sveopća zapuštenost parkirališta na navedenim lokacijama i neadekvatne dimenzije označenih parkirališnih mjesta jasno govore o pravim namjerama gradske vlasti – koju zanimaju samo novci, a ne dobrobit građana.