Netko će reći dovoljan je Zoom ili Skype. Međutim, radi se i o novim kupcima do koji je najlakše doći na međunarodnim sajmovima. Znajući današnju situaciju, ne inzistiramo na brzom, prioritetnom cijepljenju. Ne bi bilo humano. Ako znamo da Hrvatska ima odriješene ruke za nabavu ruskog cjepiva, to treba iskoristiti. S procijepljenošću bismo olakšali međunarodna putovanja i pokušali biti konkurentni na svjetskom tržištu. Rekao sam to nedavno u emisiji ”Studio 4? Hrvatske televizije.
Sve je više ekonomskih stručnjaka koji tvrde da je cijepljenje protiv COVID-a i ekonomsko pitanje. Države koje budu imale veću procijepljenost i tzv. free koronazone ne riskiraju novo zatvaranje. Toga su svjesni i hrvatski izvoznici i hotelijeri. Zbog toga je?pokrenuta inicijativa da se pokrene pitanje cijepljenja izvoznika.
U duhanskoj industriji ne možemo ići na oglašavanje preko svih platformi. Mi smo do izvoza u 80-ak zemalja došli tako što smo praktički izlagali svake godine u tim zemljama.
Petar ćurlin, hotelijer i član Sabora HTZ-a, naglasio je kako je u svakoj djelatnosti, a osobito turizmu, promidžba važan segment za zauzimanje određenog tržišnog udjela.
Direktan kontakt je najbolji kontakt. Ne možemo zanemariti brzorastući IT sektor u kojem je internetski kontakt dobio svoje mjesto. Sajmovi sigurno znatno pridonose, ali mislim da neće biti velik udarac na broj noćenja ni bitno ugroziti turizam. Kvalitetna promidžba radi se na više razina.
Poduzetnici se trebaju probuditi i prestati razmišljati da će država sve riješiti jer to je nemoguće.
Spašavanje radnih mjesta prvi je dio priče i to smo kvalitetno riješili. Što kriza dulje traje, dolazi u pitanje opstanak biznisa. Što znači imati radnike, a ne imati spašen posao. Nisam pristaša da država mora sve plaćati, na kraju to sve mi moramo platiti. Moramo biti svjesni da olakšanje vezano za parafiskalne namete, dobivanje građevinskih dozvola treba biti prioritet.