U doba kada se svijet suočava s ekonomskim promjenama, Kina, epicentar globalne proizvodnje, pokazuje ozbiljne znakove narušavanja tržišne dinamike.
Potražnja za električnim automobilima pada, dok cijena litija, ključnog sastojka E-baterija, strmoglavljuje se i urušava. Ova situacija nije slučajnost, već rezultat komunističke planske ekonomije koja neumorno seže u slobodno tržište, a o ekološkoj šteti da i ne govorimo. Masovna električna groblja su tragedija za sebe, ali su i usko povezana s planskom ekonomijom.
Politika upravljanja koja već godinama proživljava uplitanja ne samo putem prisilne proizvodnje, već i državnih subvencija, pokazuje svoje katastrofalne posljedice. Važno je zapamtiti jednu činjenicu: subvencije su nagrada za nepotizam, a takav sustav uvijek financira samoubojstvo realne ekonomije koja se prirodno sama liječi. Sve drugo je neprirodno i destruktivno; subvencije uništavaju zdrave ekonomske grane u nacionalnoj ili regionalnoj ekonomiji.
Prema izvještaju agencije Bloomberg, kineska skladišta su preplavljena automobilskim baterijama, ali potražnja opada. Prošlog je tjedna cijena litija dramatično pala - prije manje od godinu dana, tonu litija trgovalo se za otprilike 80.000 eura, dok je danas ta cijena samo četvrtina toga, tek nešto više od 21.000 eura. Interes proizvođača za kupnju i dalje izostaje tijekom 2023. godine, unatoč početnim očekivanjima komunističke kineske vlade.
Analitičarka Susen Zou za Bloomberg objašnjava da su skladišta proizvođača baterija i dalje puna, što samo dodatno naglašava paradoksalnu situaciju u kojoj se nalazi kineska ekonomija. Dok tržište električnih automobila gubi tlo pod nogama, postaje očito da planska ekonomija ne samo da ne podržava, već i guši inovacije i održiv ekonomski rast. Ova priča nije samo upozorenje Kini, već i svijetu koji promatra kako se planski potezi brzo mogu pretvoriti u ekonomske i ekološke katastrofe.