Redakcija Slavonije.in primila je e-mail čitatelja koji ukazuje na jedan od problema s kojim se susrećemo u svakodnevici, nametanje računa već plaćenih obaveza, koji se neprestano obnavljaju bez obzira na čvrste dokaze za njihovo osporavanje. Gdje leži problem i tko je krivac za ovakve pokušaje prevare Prenosimo priču gospodina Ratka.
-”Bio sam iznenađen kada sam 22.03.2021.g. od HEP ELEKTRA d.o.o., Osijek, Ulica cara Hadrijana 3, dobio Ispis otvorenih stavki na dan 31.12.2020.g.
Iznenađen, jer sam siguran da sam sve račune platio na vrijeme i u punom iznosu jer o tome vodim urednu dokumentaciju i pohranjene dokaze, pa ne vidim razloga da me HEP tereti za bilo kakvo dugovanje. Bez obzira na to,u Ispisu otvorenih stavki na dan 31.12.2020.g. stoji da sam dužan
311,29 kn, temeljem računa za električnu energiju za 12. mjesec 2020.g. Kao što sam već naveo, taj sam račun platio.
Tražeći obrazloženje, uporno sam telefonski pokušao kontaktirati HEP-a na broji koji je naveden u memorandumu dopisa. Nisam imao uspjeha. Nitko se ne javlja. Poslao sam i poruku na E-mail naveden u dopisu. Nitko nije odgovorio. Otišao sam „tražiti pomoć” u HEP u Slavonskom Brodu, ali su me bezbrižno odbili kao da su to dvije firme iz različitih država koje nemaju pojma jedna o drugoj, sa obrazloženjem da idem u Osijek. Sve to izaziva odvratan osjećaj nemoći.
Doduše, u ispisu otvorenih stavki na dan 31.12.2020.g. stoji napomena kojom mogu navesti razlog i osporiti taj moj navodni, u biti nepostojeći, dug. I to je najjeftiniji način da, ne svojom krivnjom, ali uz izgubljeno vrijeme i plaćanje poštarine za preporučenu pošiljku ili još bolje s povratnicom , jer kada su me već imali namjeru prevariti, moram biti siguran da neće ustrajati u tome. To je prva opcija rješavanja bez razloga nametnutog problema.
Međutim, u ostalim opcijama otvara se put za ozbiljne troškove.
Prije nego navedem moguće opcije, htio bih pojasniti nastanak ove vjerodostojne isprave. Njenu vjerodostojnost nitko ne provjerava, a na sudu je relevantan dokument koji ima jaču snagu od kopije uplatnice kojom pokušavate dokazati da ste uplatu izvršili.
Dakle, račun za utrošenu električnu energiju za period 01.12.2020. do 01.01.2021. dobio sam 12.01.2021. sa datumom dospijeća 25.01.2021. (platio sam ga 18.01.2021.) Kako Račun koji je ispostavljen 12.01.2021. sa datumom dospijeća 25.01.2021. može predstavljati otvorenu stavku 31.12.2020., a ja o tome obavijest, odnosno prikazano dugovanje dobijem 22.03.2021.
Sve upućuje da je HEP znao da je taj račun plaćen još prije tri mjeseca. Dakle, namjerno ga se pokušava ponovo naplatiti .Sigurno postoji veliki broj starijih osoba, neukih, naivnih i slično, koji slijepo vjeruju „njihovom” HEP-u, pa račun bez razmišljanja ponovo plate ili nemaju evidenciju, pa plate i tako budu opljačkani. E, to je druga opcija.
Treća opcija je da ignoriraju dostavljeni Ispis otvorenih stavki, u kojem jasno piše da je to potraživanje HEP-a prema potrošaču, bez obzira što se kasnije može utvrditi da je podmireno, te tako taj dokument postaje vjerodostojna isprava i onda ti nema spasa, jer slijedi „automatski” postupak opomena, odvjetnika, javnih bilježnika, sudova, ovrha, odnosno pljačke u nekoliko koraka i više onih koji vam, iako ste nevini, gule kožu bez imalo grižnje savjesti.
U najboljem slučaju, uz podosta muke i troškova, možda dokažete da ste u pravu. Volio bih ipak da se ovdje radi o nekakvoj greški HEP-ove administracije, softwera ili nešto slično. Međutim, bojim se da to nije slučaj. U istoj situaciji sam bio i prošle godine, pa se nije ništa
promijenilo. Ne mogu se oteti dojmu da se radi o perfidnoj, smišljenoj i namjernoj pljački. Neka me netko razuvjeri. Bit ću mu zahvalan.