Jedinstveni europski broj za hitne službe, nama poznat kao 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine, a time je uspostavljen jedinstveni sustav kojemu je osnova zadaća prijem svih hitnih poziva na broj 112.
Građani, a i strani turisti besplatnim pozivom na 112 u bilo kojoj državi članice Europske unije mogu zatražiti pomoć u slučaju ugrožavanja ljudskih života, imovine ili okoliša, neovisno o teritorijalnoj i strukovnoj nadležnosti hitnih službi.
Na državnoj razini djeluje Operativni centar civilne zaštite koji prikuplja informacije, a svrha ovog jedinstvenog broja je pružiti jednostavan, siguran i učinkovit pristup hitnim službama svim građanima Unije, a glavne značajke koje treba naglasiti su:
? Dostupan je 24 sata dnevno, svih 365 dana u godini
? Pozivatelj ne mora poznavati telefonske brojeve hitnih službi te njihove teritorijalne i strukovne nadležnosti, što je posebno važno u stresnim okolnostima
? Može se dobiti pomoć bilo koje hitne službe: policije, vatrogasaca, hitne medicinske službe, čak i lovaca, ronioca, pčelara i drugih koji svojim sposobnostima mogu pružiti pomoć
? Štedi se vrijeme jer pozivatelj jednim pozivom alarmira nekoliko službi
? Omogućava lociranje pozivatelja te može pružiti mogućnost sporazumijevanja na stranom jeziku
Ravnateljstvo civilne zaštite naglašava kako je sljedeći korak prihvaćanje tekstualnih i video poziva u realnom vremenu, komunikacija sa osobama sa invaliditetom te putem društvenih mreža. ? Integracijom ovih novih tehnologija u hitnim službama stavlja se naglasak na brigu, zaštitu i sigurnost slijedećih generacija ? poručuju.