Jedinstveni europski broj za hitne službe, nama poznat kao 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine, a time je uspostavljen jedinstveni sustav kojemu je osnova zadaća prijem svih hitnih poziva na broj 112.
Građani, a i strani turisti besplatnim pozivom na 112 u bilo kojoj državi članice Europske unije mogu zatražiti pomoć u slučaju ugrožavanja ljudskih života, imovine ili okoliša, neovisno o teritorijalnoj i strukovnoj nadležnosti hitnih službi.
Na državnoj razini djeluje Operativni centar civilne zaštite koji prikuplja informacije, a svrha ovog jedinstvenog broja je pružiti jednostavan, siguran i učinkovit pristup hitnim službama svim građanima Unije, a glavne značajke koje treba naglasiti su:
Dostupan je 24 sata dnevno, svih 365 dana u godini
Pozivatelj ne mora poznavati telefonske brojeve hitnih službi te njihove teritorijalne i strukovne nadležnosti, što je posebno važno u stresnim okolnostima
Može se dobiti pomoć bilo koje hitne službe: policije, vatrogasaca, hitne medicinske službe, čak i lovaca, ronioca, pčelara i drugih koji svojim sposobnostima mogu pružiti pomoć
Štedi se vrijeme jer pozivatelj jednim pozivom alarmira nekoliko službi
Omogućava lociranje pozivatelja te može pružiti mogućnost sporazumijevanja na stranom jeziku
Ravnateljstvo civilne zaštite naglašava kako je sljedeći korak prihvaćanje tekstualnih i video poziva u realnom vremenu, komunikacija sa osobama sa invaliditetom te putem društvenih mreža. Integracijom ovih novih tehnologija u hitnim službama stavlja se naglasak na brigu, zaštitu i sigurnost slijedećih generacija poručuju.