Pleternica

Obogatiti kulturni život i vratiti prikazivanja filmova, predstava, igrokaza, kulturnih izvedbi

Obogatiti kulturni život i vratiti prikazivanja filmova, predstava, igrokaza, kulturnih izvedbi

Javna ustanova Pleternica osnovana je Odlukom o osnivanju Grada Pleternice s ciljem stvaranja preduvjeta za upravljanje Interpretacijskim centrom Muzeja bećarca te ostalim sadržajima destinacije.

Cilj je stvoriti preduvjet za formiranje i zajedničku prezentaciju turističke ponude grada Pleternice. Više o svemu razgovarali smo s ravnateljicom Javne ustanove Jasnom Hoffmann.

-Možete li konkretnije opisati opseg poslova Javne ustanove čija ste, odnedavno, ravnateljica

-Javna ustanova Pleternica osnovana je u travnju 2019. godine s primarnim ciljem upravljanja budućim Muzejom bećarca, ali i s ciljem upravljanja svom turističkom infrastrukturom i turističkim sadržajima našega grada. U tu svrhu dodijeljeno nam je i upravljanje Interpretacijskim centrom Terra Panonica koji kao centar prirodne baštine plijeni pažnju sve većeg broja posjetitelja. U sklopu centra je i vrhunski opremljena multimedijalna dvorana koja će svoju punu svrhu opravdati kroz godišnji plan projekcija kulturnog i zabavnog sadržaja za sve posjetitelje, od djece do odraslih. Cilj je obogatiti kulturni život naših stanovnika i Pleternici vratiti kulturu prikazivanja filmova, predstava, igrokaza, kulturnih izvedbi i sadržaja za sve uzraste. Uz sve navedeno Javna ustanova priprema i provodi projekte kulturnog i turističkog sadržaja za budući razvoj našega grada. Najveći je projekt u provedbi opremanje Interpretacijskog centra Muzeja bećarca koji će iduće godine započeti s radom. Muzej je osmišljen kao multimedijalni centar koji će promovirati ulogu bećarca u životu pojedinca kroz sve faze njegova života. Stručni tim već radi na svakodnevnoj komunikaciji s etnolozima, etnomuzikolozima, povjesničarima i čuvarima naše baštine, odnosno kazivačima koji su najbolji prenosioci kulturnih običaja i tradicije. Kroz muzej će biti održan i niz edukativnih sadržaja za sve uzraste posjetitelja.

-Primaran vam je razvoj turizma u pleterničkom kraju. Jeste li zadovoljni tempom kojim se ide k tom cilju

-Ako se vratimo nekoliko godina unazad, Pleternica je imala svoje tradicionalne manifestacije i Devetnicu Gospi od Suza, nije imala smještajnih kapaciteta niti posebnih turističkih atrakcija kojima bi privukla posjetitelje na jednodnevne ili višednevne izlete. Danas Pleternica ima Interpretacijski centar prirodne baštine, Trg bećarca na kojem se nalazi Muzej bećarca kao centar kulturne baštine, razvijenu ponudu malih obiteljskih gospodarstava bogate eno i gastro ponude, više od 150 smještajnih kapaciteta za prijem posjetitelja. Uspjeli smo ojačati naše upravljačke kapacitete te možemo reći da smo danas spremni za prijem posjetitelja koji će u našem gradu i njegovoj okolici provesti kvalitetno vrijeme, ispunjeno bogatstvom sadržaja za svakoga. Naš Interpretacijski centar samo ove godine posjetilo je skoro 10.000 posjetitelja te ove brojke rastu s obzirom na to da naš centar posjećuju djeca iz škola diljem Hrvatske te vjerujemo kako će otvorenje Muzeja bećarca utjecati na još veći priljev posjetitelja i zadovoljavajuće rezultate. Posebno nas veseli što smo uspjeli ujediniti našu sveukupnu ponudu grada u jedinstvene turističke pakete te svaki posjetitelj našeg Interpretacijskog centra svoj obilazak završava kod naših ugostitelja, obiteljskih gospodarstva i možemo reći da u jednoj zajedničkoj sinergiji razvijamo turizam i poduzetništvo našega grada.

-Koji su pleternički najveći turistički potencijali i kako ih mislite aktivirati

-Pleternica ima mnogo svojih turističkih potencijala, od razvoja dugogodišnje vjerskog turizma kroz Devetnicu Gospi od Suza do razvoja kulturnog turizma prema kojem idemo kroz brendiranje Pleternice kao grada bećarca kroz promociju nematerijalne baštine napjeva. Glavni okidač toga bio je još 2013. godine kada je Grad Pleternica zaštitio naziv Muzeja bećarca kao vlastito intelektualno vlasništvo. Nakon toga krenuli smo u realizaciju izgradnje jedinstvenog u svijetu Trga bećarca čiji je sastavni dio naš nedavno otvoreni Interpretacijski centar Muzej bećarca. Na ovaj način Pleternica se razvija kao grad koji njeguje, čuva i prenosi nematerijalnu baštinu napjeva bećarca i prikazuje bećarac kao jedinstveni fenomen Slavonije, Baranje i Srijema. Također, cilj nam je objediniti turističke sadržaje područja kao što su obiteljska gospodarstva, privatne ponude, šetnice, destilerije, vinarije, poučne staze, manifestacije u jednu ili više tematskih cjelina koje želimo pružiti posjetiteljima.

-Gospa od Suza je devetodnevna vjerska manifestacija koja okuplja desetke tisuća ljudi. Može li se vjerski turizam provoditi tijekom cijele godine

-Okosnica vjerskog turizma u Pleternice je svakako Svetište Gospe od Suza i Devetnica koja krajem kolovoza kroz devet dana dovede u Pleternicu preko 100.000 posjetitelja. Svakako vjerski turizam živi kroz cijelu godinu te svetište broji stalne hodočasnike koji organizirano dolaze u Pleternicu. Cilj je dodatno razvijati ovaj oblik turizma te kroz organizirane i pripremljene turističke pakete uključujemo posjet svetištu kao dio obilaska našeg grada uz sve ostale njegove kulturne i turističke znamenitosti i sadržaje.

-Što očekujete i kako još više eksploatirati činjenicu da Pleternica ima jedinstveni Trg bećarca i Muzej bećarca kao izvornu slavonsku baštinu

-Kao što sam napomenula, Pleternica ciljano i planski već dugi niz godina radi na realizaciji ideje brendiranja Pleternice kao grada bećarca. Važno je napomenuti da stvaranje ovog jedinstvenog brenda nema za cilj da Pleternica uzima bećarac pod „svoje vlasništvo”, već je cilj bećarcu kao nematerijalnoj baštini Slavonije, Baranje i Srijema pružiti mjesto koje će ga na jedinstven i dostojan način promovirati. Upravo je to cilj našeg Muzeja bećarca, da zauzme središnje mjesto promocije cijele naše slavonske regije, ujedinjuje, čuva i prenosi našu zajedničku baštinu i tradiciju. Na tom tragu pri samoj realizaciji ideje Muzeja bećarca održan je niz radionica kroz radne skupine koje su obuhvatile predstavnike iz široke slavonske regije kako bismo zajedničkim idejama pristupili realizaciji jedinstvenog Muzeja bećarca. U prvom redu edukacijama lokalnog stanovništva jer uz kanale poput oglasa, medija, društvenih mreža koje koristimo i koje ćemo intenzivirati, smatramo kako su najbolji ambasadori upravo stanovnici Pleternice i okolice. Slavonija je uistinu bogata kulturno-umjetničkim društvima i to je naša druga ciljana skupina ambasadora jer želimo njima prezentirati da je to naš zajednički muzej, muzej koji promovira kulturu i baštinu cijele Slavonije, Baranje i Srijema, jer on to uistinu i je. Sadržajno je koncipiran na način da obuhvati sve nošnje, napjeve, plesove i ostale dijelove kulture predivne nam Slavonije. Ukomponiramo li to s distributivnim kanalima koje sam navela, vjerujem kako ćemo u vrlo skorom periodu doći do razine brendiranja koju bećarac zasigurno zaslužuje.

-Kakvi su vam kratkoročni, a kakvi dugoročni planovi

-S obzirom da imamo dvije velike, nazovimo ih početnim točkama, našu IC Terra Panonica i kroz nekoliko mjeseci IC Muzej bećarca, više smo usredotočeni na strateški razvoj turističke ponude, a samim time i dugoročne planove. Prednost nam je u tome što uistinu imamo dvije suprotne, a opet bliske teme, temeljene na baštini. Baštinu stavljamo u funkciju turizma. Prirodu kroz Terra Panonicu i kulturu kroz Muzej bećarca. Planiramo ih kontinuirano brendirati jer želimo da one, uz to što su početne točke pleterničkog turizma, postanu sutra i početne točke posjetiteljima koji dolaze ne samo u Pleternicu, nego i u cijelu Slavoniju.

Kratkoročni se planovi pak vežu uz revitalizaciju određenih točaka na području našega grada koje do sada nismo implementirali u našu ponudu, organizaciju različitih manifestacija, edukativnih radionica te kazališno-koncertnih aktivnosti u našoj dvorani.