Europa i svijet

Studija pokazuje da Google cilja na američke žene s niskim primanjima s oglasima za centre protiv pobačaja u trudnoći

Studija pokazuje da Google cilja na američke žene s niskim primanjima s oglasima za centre protiv pobačaja u trudnoći

Žene s niskim primanjima u nekim gradovima imaju veću vjerojatnost da budu ciljane Google oglasima koji promiču centre za krizne trudnoće protiv pobačaja nego njihove bogatije žene kada traže skrb o pobačaju, otkrili su istraživači projekta Tech Transparency Project.

Istraživanje se nadovezuje na prethodna otkrića koja detaljno opisuju kako Google usmjerava korisnike koji traže usluge pobačaja u takozvane krizne centre organizacije za koje se zna da se predstavljaju kao klinike za pobačaje u pokušaju da žene odvrate od pristupa skrbi za pobačaj.

Istraživači su postavili testne račune u tri grada Atlanti, Miamiju i Phoenixu u Arizoni za žene triju različitih prihodovnih skupina koje je predložio Google: prosječne ili niže stope prihoda, umjereno visoke stope prihoda i visoke stope prihoda. Zatim su unijeli pojmove za pretraživanje poput "klinika za pobačaje u mojoj blizini" i "Želim pobačaj". U Phoenixu je 56% pretraživačkih oglasa prikazanih testnim računima koji su predstavljali žene s niskim do umjerenim primanjima bilo za krizne centre, u usporedbi s 41% onih prikazanih testnim računima s umjereno visokim prihodima i 7% računima s visokim prihodima. U Atlanti je 42% oglasa prikazanih skupini s nižim prihodima bilo za centre za kriznu trudnoću, u usporedbi s 18% za žene s umjerenim prihodima i 29% za žene s visokim prihodima.

U Arizoni i Floridi pobačaj je zabranjen nakon 15 tjedana trudnoće. U Gruziji je zabranjen nakon šest tjedana, u kojem trenutku mnoge žene ne znaju da su trudne.

"Upućujući žene s niskim prihodima u [centre za krizne trudnoće] češće nego žene s višim prihodima u državama s restriktivnim zakonima, Google može odgoditi te žene u pronalaženju klinike za pobačaj kako bi obavile legalan i siguran pobačaj", kaže Katie Paul, direktor Projekta tehničke transparentnosti.

"Vremenski prozor je kritičan u nekim od ovih država", dodaje ona.

Žene s nižim prihodima su skupina za koju je najmanje vjerojatno da će moći putovati radi pobačaja jer putovanje može stajati tisuće dolara u gubitku posla, prijevoza, čuvanja djece i naknada za smještaj.

"Na meti su žene s nižim primanjima i one su te koje će najviše patiti zbog ovih politika", kaže Paul.

Rezultati nisu bili isti u svim gradovima. U Miamiju su istraživači vidjeli obrnuti rezultat: žene s visokim primanjima vjerojatnije su dobivale oglase iz kriznih centara nego žene s nižim primanjima. Istraživači kažu da ne mogu biti sigurni zašto se Miami odvojio od drugih gradova, ali nagađaju da bi centri za krizne trudnoće mogli aktivnije ciljati na žene s niskim primanjima u restriktivnijim državama. (Dok i Arizona i Florida zabranjuju pobačaj nakon 15 tjedana, prva ima više ograničenja na granici od 15 tjedana.)

Dok krizni centri za trudnoću nude trudnicama resurse poput pelena i testova na trudnoću, također su poznati po primjeni brojnih sumnjivih taktika kako bi uvjerili žene koje žele pobačaj da ostanu trudne. To uključuje predstavljanje kao klinike za pobačaj na internetu iako ne nude skrb o pobačaju, odbijanje testova na trudnoću za žene koje kažu da namjeravaju pobaciti i reklamiranje pacijentima široko osporavanog istraživanja o skrbi za pobačaj. Krizni centri, koji su uglavnom neregulirani unatoč pružanju medicinskih usluga, poznato je da ciljaju žene s niskim primanjima upravo zato što im je teže putovati izvan države radi pobačaja.

Iako tvrtke koje kupuju oglase putem Googlea mogu selektivno ciljati skupine koje žele doseći uključujući prihode Paul dodaje da mnogi korisnici neće biti svjesni da ih Google cilja na ovaj način.

”Google ima velik udio utjecaja, osobito u Sjedinjenim Državama kada ljudi pokušavaju tražiti vjerodostojne informacije. Ljudi općenito smatraju Googleovu tražilicu ekvilizatorom. Oni misle da su rezultati koje postižu rezultati koje će svi dobiti. Ali to jednostavno nije slučaj - kaže Paul.

Prošle godine Google se našao na udaru kritika nakon što je istraga projekta Tech Transparency Project pokazala da tvrtka poslužuje ljudima oglase za krizne centre za trudnoću sugerirajući da nude pobačaje iako to ne čine čime se krše vlastita pravila platforme o obmanjujućim oglasima.

Google je više puta bio pod pritiskom da napravi promjene u svojoj tražilici kako bi smanjio te probleme. Godine 2022. senator Mark Warner iz Virginije i predstavnica Elissa Slotkin iz Michigana dvaput su pisali tvrtki, pozivajući je da prestane pogrešno usmjeravati korisnike koji traže skrb o pobačaju na te krizne centre na Google kartama. Zakonodavci su također pozvali Google da ograniči način na koji se krizni centri pojavljuju u rezultatima pretraživanja i oglasima te da doda izjave o odricanju odgovornosti koje jasno pokazuju je li rezultat pretraživanja organizacija koja pruža pobačaje ili ne.

Google responded by pledging to clearly label these facilities in the future. But researchers in the study also found a number of ads still being served to users suggesting centers offer abortion care when they do not.

In Phoenix, a Google search by a lower- or average-income test account for ”Abortion fund an organization that provides financial and other forms of support for abortions yielded an ad with the text ”Free Abortion Help 100% Confidential, for a crisis center.

Similarly, when the lower- or average-income Atlanta test account searched for ”Planned Parenthood Atlanta, Google produced a single ad that read ”Abortion Consultation for Free, with an ad linking to a crisis pregnancy center called Health for Her in Atlanta. Although some of the ad results in the Tech Transparency Projects study included a label stating ”Does not provide abortions, this one, along with several others, did not in contravention of Googles own labeling rules.

Slotkin je rekla kako je razočarana saznanjem da tvrtka još uvijek ne uspijeva regulirati krizne centre na svojoj platformi, unatoč tome što je s njima dvaput kontaktirala o tom problemu.

"Michigan ima otprilike 100 kriznih centara za trudnoću koji izričito ne pružaju pobačaje, a te klinike ne bi trebale biti navedene među pružateljima usluga pobačaja", rekao je Slotkin.

”Poslali smo drugo pismo u studenom jer Google još uvijek nije uspio dosljedno primijeniti odricanje od odgovornosti na zavaravajuće oglase. Unatoč našim radnjama i uvjeravanju Googlea da će pokazati samo provjerene pružatelje usluga pobačaja kada žena traži postupak ovi nalazi TTP-a [Projekt tehničke transparentnosti] jasno dokazuju da postoji još posla koji treba obaviti, rekla je.