Poštar je čovjeku u Splitu prilikom preuzimanja paketa od Hrvatske pošte postavio čudan zahtjev.
Naime, zatražio je da mu skenira osobnu iskaznicu. Poštar je naveo da je to pravilo A1. Zbunjeni Splićanin objasnio je da nije znao što činiti jer ga to nikada nisu tražili.
" Kada sam ga pitao zbog čega to traži ovaj put, rekao mi je da je takvo pravilo A1. Znači nije on meni samo uzeo broj osobne iskaznice, već je cijelu skenirao zajedno s fotografijom i osobnim podacima objasnio je Splićanin.
Nakon zbunjujućeg susreta, Splićanin je kontaktirao A1 i oni su mu rekli da oni to ne zahtijevaju, da bi nakon toga kontaktirao Hrvatsku poštu, iz koje su mu rekla da A1 to ipak traži.
”Samo prebacuju lopticu, a mene zanima tko krši zakon o GDPR-u jer ja ne znam što će oni s mojim podacima s osobne iskaznice. Je li to uopće zakonito Pa trebao bih znati u koje će se svrhe to koristiti i na koji način će me kao krajnjeg korisnika zaštititi u slučaju da dođe do krađe podataka. Bilo je u Hrvatskoj nekoliko slučaja krađe podataka od velikih firmi, odnosno hakiranja, rekao je Splićanin.
Iz Hrvatske pošte navode da su uveli ovu praksu sukladno dogovoru s nekim poslovnim korisnicima. Poštari su dužni zapisati broj osobne iskaznice primatelja pomoću Blink ID aplikacijskog rješenja, što omogućava brzu i sigurnu identifikaciju korisnika. No, važno je napomenuti da se ne radi o kopiji ili fotografiji, već samo o zapisivanju broja osobne iskaznice.