Govori se o novom načinu naplate cestarina na hrvatskim autocestama.
Dugogodišnja je to tema Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Natječaj za izradu novog sustava naplatne cestarine dobili su slovački SkyToll i češki Tollnet. Ponuda koju su dali iznosi 79,91 milijuna eura plus PDV.
Ministar Oleg Butković navodi 2025. godinu kao krajnji rok, no skepticizam je okružio tu izjavu. No, ako Državna komisija za zaštitu tržišnog natjecanja (DKOM) uvaži žalbu austrijskog Kapsch TrafficCom-a na odluku o odabiru izvođača, to će implementaciju novog sustava naplate odgoditi za neodređeno vrijeme.
Novi sustav naplate temelji se na slobodnom protoku vozila, bez zaustavljanja na naplati. Na taj način se planira povećati protočnost prometa, te izbrisati svaki trag naplatne kućice. Sustav bi trebao funkcionirati na principu naplate na temelju stvarno prijeđenih kilometara u mreži autocesta u Hrvatskoj, pri čemu bi svaki prijeđeni kilometar na bilo kojoj od autocesta u mreži HAC-a trebao stajati jednako, što sada nije slučaj. Sustav bi navodno trebao funkcionirati na svim autocestama, kako na onima kojima upravljaju Hrvatske autoceste, tako i na autocestama pod koncesijom Istarskom ipsilonu i Autocesti Zagreb-Macelj. Žalba Kapsch-a i Spinne Traffica i dalje je u postupku, dok je kineska odbijena.