Članovi družbe obitelj Frankopan vide kao hrvatske Kennedyjeve i to po značaju, a i tragedijama koje su ih obilježile.
Na Trsatskoj gradini u Rijeci održan je osnivački zbor Družbe čuvara baštine "Frankopani". Ovom prilikom predstavljeni su projekti koje družba ima u planu svog budućeg djelovanja.
Družba ima namjeru dinamizirati vidljivost branda Frankopani, a njeni članovi obitelj Frankopan vide kao hrvatske Kennedyjeve i to po značaju, a i tragedijama koje su ih obilježile kroz sedamnaest generacija u više od šest stoljeća. Planiraju se fokusirati na stvaranje kompleksnih i interaktivnih proizvoda na području kulturnog turizma, što su i pokazali nizom dosadašnjih aktivnosti
Naziv "Frankopani" uzeli smo iz poštovanja prema najdugovječnijoj hrvatskoj kneževskoj dinastiji i porodici, koja je kroz šest stoljeća bila sveprisutna na burnoj povijesnoj pozornici ovih prostora u politici, pravu, crkvenim aktivnostima i graditeljstvu. Stotinjak kaštela i posjeda te preko tri stotine crkava i samostana vezani su povijesno za osobe iz porodice Frankopan.
Golem doprinos u borbama protiv osvajača s istoka i političko pozicioniranje na predziđu kršćanstva - kako je u svom čuvenom govoru rekao knez Bernardin Frankopan - donijeli su im ugled nikad okrunjenih hrvatskih kraljeva. Iako su s povijesne pozornice otišli prije 350 godina, tragovi njihove prisutnosti osjećaju se i danas unatoč zatiranjima i prešućivanjima.
Heroji umiru, ali priče o njima ostaju sve dok postoji netko tko će ih pričati. Danas smo to baš mi, rekao je u uvodu Tomislav Beronić, na osnivačkom Zboru na kojem je izabran za Priora Družbe čuvara baštine Frankopani, pozdravivši članove osnivačkog Zbora i goste na Trsatskom kaštelu.
Ključan cilj održiv model
Cilj Družbe je promicanje kulturno-povijesnog značenja i baštine dinastije Frankopana kao ogromnog povijesnog gospodarski i turističkog potencijala, među domaćim stanovništvom te strancima na razini svih generacija na održiv i odgovoran način i to upravo putem kulturnog turizma kao jedne od glavnih platformi za isporuku posebnih doživljaja, izjavio je Nikola Serdar, član Malog vijeća Družbe, nastavljajući, To podrazumijeva nastavak događanja poput festivala, predstava, vanjskih i unutarnjih inscenacija, istupa, tržišno organiziranih stručnih obilazaka područja djelovanja i obitavanja knezova Krčkih Frankopana.
U konačnici težimo izgradnji turističko-promotivnog i tradicijskog branda Frankopani stimuliranjem i usmjeravanjem gospodarskih aktivnosti prema cobrandiranju ovim brandom drugih proizvoda i usluga od strane zainteresiranih proizvođača temeljem postupno usklađenih standarda, napomenuo je Nikola Karamarko, Viceprior Družbe.
Udahnuti novu dimenziju života
Uzevši u obzir dosadašnja ulaganja na pojedinim lokalitetima u okviru programa Putevima Frankopana, naš je temeljni cilj udahnuti novu dimenziju života odnosno nastaviti isporučivati na tim lokalitetima daljnje doživljaje temeljene na frankopanskoj baštini u suradnji sa partnerima na na svim razinama, od općinskih do županijskih. Frankopane doživljavamo i komunikološki ubuduće pozicioniramo u obraćanjima kao hrvatske Kennnedyeve, ukazao je Edvin Jurin, Glavni notar Družbe.
Sve što namjeravamo učiiniti podrazumijeva i traži suradnju sa znanstvenim, stručnim, povijesnim, umjetničkim,kulturnim i crkvenim institucijama i udrugama Hrvatske te jedinicama lokalne samouprave kao i iznalaženje financijskih sredstava i u budućnosti financiranje, kad se sredstva prikupe, otkupa predmeta od povijesnog i etnografskog značaja te njihove sustavne i trajne zaštite u skladu s raspoloživim sredstvima, zaključio je Ivica Jerčinović, član Malog vijeća Družbe.
ka
Dosadašnje i naredne aktivnosti
Zahvaljujući naporu članova Inicijativnog odbora Družbe do sada su izdane tri knjige na temu Frankopana Frangere pane, Stella aurea i upravo Misal kneza Anža Frankopana, roman tiskan glagoljicom kao prva glagoljska knjiga nakon 118 godina te je, u suradnji sa nizom lokalnih udruga, organizirano preko 30-tak događanja i uprizorenja po pojedinim lokalitetima kao i od 2021. čak 9 natjecanja u igri GlagoMatika.
Riječ je o natjecanju u glagoljici u koje je do sada bilo uključeno preko 1400 osoba i oko 150 škola sa preko 220 mentora. Na svakom natjecanju sudjeluje po nekoliko stotina sudionika. Svojevrstan rekord je postignut u veljači ove godiine kad je sudjelovalo 709 učenika.
U narednom razdoblju slijedi jubilarno tj. deseto natjecanje u glagoljici u listopadu ove godine, te u 2024. pokretanje posebne aplikacije Frankopanski virtualni vodič, dinamiziranje suradnje sa udrugama i lokalnim partnerima, organizacija i izvedba 6 do 8 događanja odnosno uprizorenja po županijama na čijim su lokacijama vladali Frankopani, treća knjiga o Frankopanima Nobilitatis obligat te pažljiva priprema posebnih turističkih doživljaja po modelu mape turističkog doživljaja (visitor journey map).