Vijesti

Na Trsatskoj gradini je održan osnivački zbor Družbe čuvara baštine 'Frankopani'

Na Trsatskoj gradini je održan osnivački zbor Družbe čuvara baštine 'Frankopani'

Članovi družbe obitelj Frankopan vide kao hrvatske Kennedyjeve i to po značaju, a i tragedijama koje su ih obilježile.

Na Trsatskoj gradini u Rijeci održan je osnivački zbor Družbe čuvara baštine "Frankopani". Ovom prilikom predstavljeni su projekti koje družba ima u planu svog budućeg djelovanja.

Družba ima namjeru dinamizirati vidljivost branda Frankopani, a njeni članovi obitelj Frankopan vide kao hrvatske Kennedyjeve i to po značaju, a i tragedijama koje su ih obilježile kroz sedamnaest generacija u više od šest stoljeća. Planiraju se fokusirati na stvaranje kompleksnih i interaktivnih proizvoda na području kulturnog turizma, što su i pokazali nizom dosadašnjih aktivnosti

Naziv "Frankopani" uzeli smo iz poštovanja prema najdugovječnijoj hrvatskoj kneževskoj dinastiji i porodici, koja je kroz šest stoljeća bila sveprisutna na burnoj povijesnoj pozornici ovih prostora u politici, pravu, crkvenim aktivnostima i graditeljstvu. Stotinjak kaštela i posjeda te preko tri stotine crkava i samostana vezani su povijesno za osobe iz porodice Frankopan.

Golem doprinos u borbama protiv osvajača s istoka i političko pozicioniranje na predziđu kršćanstva - kako je u svom čuvenom govoru rekao knez Bernardin Frankopan - donijeli su im ugled nikad okrunjenih hrvatskih kraljeva. Iako su s povijesne pozornice otišli prije 350 godina, tragovi njihove prisutnosti osjećaju se i danas unatoč zatiranjima i prešućivanjima.

Heroji umiru, ali priče o njima ostaju sve dok postoji netko tko će ih pričati. Danas smo to baš mi, rekao je u uvodu Tomislav Beronić, na osnivačkom Zboru na kojem je izabran za Priora Družbe čuvara baštine Frankopani, pozdravivši članove osnivačkog Zbora i goste na Trsatskom kaštelu.

Ključan cilj održiv model

Cilj Družbe je promicanje kulturno-povijesnog značenja i baštine dinastije Frankopana kao ogromnog povijesnog gospodarski i turističkog potencijala, među domaćim stanovništvom te strancima na razini svih generacija na održiv i odgovoran način i to upravo putem kulturnog turizma kao jedne od glavnih platformi za isporuku posebnih doživljaja, izjavio je Nikola Serdar, član Malog vijeća Družbe, nastavljajući, To podrazumijeva nastavak događanja poput festivala, predstava, vanjskih i unutarnjih inscenacija, istupa, tržišno organiziranih stručnih obilazaka područja djelovanja i obitavanja knezova Krčkih Frankopana.

U konačnici težimo izgradnji turističko-promotivnog i tradicijskog branda Frankopani stimuliranjem i usmjeravanjem gospodarskih aktivnosti prema cobrandiranju ovim brandom drugih proizvoda i usluga od strane zainteresiranih proizvođača temeljem postupno usklađenih standarda, napomenuo je Nikola Karamarko, Viceprior Družbe.

Udahnuti novu dimenziju života

Uzevši u obzir dosadašnja ulaganja na pojedinim lokalitetima u okviru programa Putevima Frankopana, naš je temeljni cilj udahnuti novu dimenziju života odnosno nastaviti isporučivati na tim lokalitetima daljnje doživljaje temeljene na frankopanskoj baštini u suradnji sa partnerima na na svim razinama, od općinskih do županijskih. Frankopane doživljavamo i komunikološki ubuduće pozicioniramo u obraćanjima kao hrvatske Kennnedyeve, ukazao je Edvin Jurin, Glavni notar Družbe.

Sve što namjeravamo učiiniti podrazumijeva i traži suradnju sa znanstvenim, stručnim, povijesnim, umjetničkim,kulturnim i crkvenim institucijama i udrugama Hrvatske te jedinicama lokalne samouprave kao i iznalaženje financijskih sredstava i u budućnosti financiranje, kad se sredstva prikupe, otkupa predmeta od povijesnog i etnografskog značaja te njihove sustavne i trajne zaštite u skladu s raspoloživim sredstvima, zaključio je Ivica Jerčinović, član Malog vijeća Družbe.

ka

Dosadašnje i naredne aktivnosti

Zahvaljujući naporu članova Inicijativnog odbora Družbe do sada su izdane tri knjige na temu Frankopana Frangere pane, Stella aurea i upravo Misal kneza Anža Frankopana, roman tiskan glagoljicom kao prva glagoljska knjiga nakon 118 godina te je, u suradnji sa nizom lokalnih udruga, organizirano preko 30-tak događanja i uprizorenja po pojedinim lokalitetima kao i od 2021. čak 9 natjecanja u igri GlagoMatika.

Riječ je o natjecanju u glagoljici u koje je do sada bilo uključeno preko 1400 osoba i oko 150 škola sa preko 220 mentora. Na svakom natjecanju sudjeluje po nekoliko stotina sudionika. Svojevrstan rekord je postignut u veljači ove godiine kad je sudjelovalo 709 učenika.

U narednom razdoblju slijedi jubilarno tj. deseto natjecanje u glagoljici u listopadu ove godine, te u 2024. pokretanje posebne aplikacije Frankopanski virtualni vodič, dinamiziranje suradnje sa udrugama i lokalnim partnerima, organizacija i izvedba 6 do 8 događanja odnosno uprizorenja po županijama na čijim su lokacijama vladali Frankopani, treća knjiga o Frankopanima Nobilitatis obligat te pažljiva priprema posebnih turističkih doživljaja po modelu mape turističkog doživljaja (visitor journey map).