Politika i društvo

Borzan protiv skrivenih prevara na tržištu: 'Građani ne smiju plaćati više za manje!'

 Borzan protiv skrivenih prevara na tržištu: 'Građani ne smiju plaćati više za manje!'

Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta usvojio je rezoluciju europarlamentarke Biljane Borzan, koja se fokusira na nove izazove na tržištu Europske unije, s naglaskom na sve učestalije obmane potrošača kroz pojave poznate kao "shrinkflacija" i "skimpflacija".

Borzan je istaknula da su upravo ove pojave postale izvor frustracija građana, osobito u kontekstu inflacije i općeg rasta cijena. "Prema mom istraživanju, čak 95 posto građana Hrvatske primijetilo je smanjenje količine proizvoda uz istu ili višu cijenu, dok je 80 posto primijetilo pad kvalitete, osobito kod prehrambenih i kozmetičkih proizvoda. Kada su u pitanju usluge, čak 87 posto građana uočilo je pad standarda, primjerice u restoranima, hotelima ili frizerskim salonima bez ikakvog pojeftinjenja", rekla je Borzan.

"Velike kompanije koriste inflaciju za svoj dobit"

Unatoč političkom otporu prema donošenju novih zakona, Borzan ne odustaje. "Velike multinacionalne kompanije ne smiju zlorabiti inflaciju kako bi povećale profite na štetu potrošača. Smanjivanje pakiranja i kvalitete proizvoda uz zadržavanje cijena nije ništa drugo nego prijevara", naglasila je.

Među primjerima koji su se našli u istraživanju ističu se Coca-Cola, čija je limenka s 330 ml smanjena na 300 ml, te Persil čiji je deterdžent smanjen s jedne litre na 900 ml. Osim količine, kvaliteta proizvoda također opada primjerice, u porcijama brze hrane, učinkovitosti deterdženata ili higijenskih proizvoda zbog smanjenog udjela skupih sastojaka.

Borzan zaključuje kako je više od 70 posto građana u Hrvatskoj zbog inflacije prisiljeno kupovati manje, a više od polovice kupuje manje hrane nego ranije. "Problem nije samo u cijeni, već i u tome što za svoj novac više ne dobivaju istu vrijednost. Moramo stati na kraj prikrivenim oblicima inflacije i zaštititi potrošače", poručila je.