Vijesti

Nezadovoljni smo svi i umorni od tema vezanih za COVID-19

Nezadovoljni smo svi i umorni od tema vezanih za COVID-19

Koronavirus, nastava u novo-nastalim i promjenjivim okolnostima, očekivanja nastavnogosoblja, roditelja, učenika...sve su to teme koje smo u razgovoru s ravnateljicom osnovne škole u Općini Davor, profesoricom Jasnom Butumović pokušali obraditi.


2021. godina je iza nas.Prošlu školsku ste dočekali u lockdownu, a novu počeli u sličnim uvjetima, ali ipak blažim. Ocjena polugodišta

- Školsku godinu 2021./2022. smo započeli 6.rujna 2021. sa željom da sve nastavne dane odradimo u školskim učionicama uz mogućnost realizacije i svih ostalih oblika odgojno-obrazovnog rada licem u lice. Pišući o školstvu u Davoru posljednjih 30 godina i sakupljajući materijale za navedeno, nailazim na svoje tekstov obraćanja roditeljima i učenicima na početku školske godine. Pozivam ih na sustavno uključivanje u odgojno-obrazovni rad a posebno u realizaciju školskih kurikula.Na početku ove školske godine kao i svake prethodne, obratila sam se roditeljima i učenicima ali ove godine s obaviješću o postupanju u novonastaim uvjetima rada u školi: ulazak učenika na sva 4 ulaza, boravak učenika u 1 učionici, korištenju točno određenog toaletnog čvora, nemiješanja s učenicima različitog uzrasta, nošenju maski ukoliko učenici nisu na adekvatnom razmaku....pranje dezinfekcija ruku i obuće...o svemu onomu što smo mislili da će s početkom 2021./22. prestati.

Kako je to izgledalo ovo polugodište

- Ostvarenih je 75 nastavnih dana, od toga 2 dana online nastave za sve učenike od 1.- 8.razreda. Bilo je pojedinačnih izolacija učenika zbog kontakta s članom obitelji (Cov +) i nešto malo pozitivnih među učenicima starijeg uzrasta. Znatno manje nego u istom razdoblju 2020. Dakle, što se tiče održavanja nastave licem u lice ovo polugodište je nemjerljivo s prošlogodišnjim! Što se tiče ostvarenja nastavnog programa i ishoda učenja, veliki broj nastavnih sati je posvećen ispravljanju i nadoknađivanju onoga što je manjkavo usvojeno u prethodne 2 „korona” godine.

Jeste li imali problema sa COVID-om u školi (zaraže-no osoblje, učenici)

- Zahvaljujući roditeljskom odgovornom postupanju s djecom/učenicima zbog povišene temperature, slabosti, kašljucanja... svima nam je donekle olakšano funkcioniranje u školi jer širenja viroza u znatnijoj mjeri nije bilo. Što se tiče zaposlenika škole; pravila su jasna, poštuju se tako da na tom području nema teškoća.

Kako se sve to odražava na zaposlene, učenike, roditelje

Nema te situacije koju odgojno-obrazovni radnici ne uspijevaju svojim znanjem i kreativnošću riješiti. Kad smo preko noći u vrijeme lockdowna (šk.god.2019./2020.) prešli na održavanje nastave na daljinu uz pomoć različitih platformi: Loomen, Mc Teams, Class room,Yammer...i zajedno s učenicima i roditeljima ”spasili školsku godinu, sljedeću smo dočekali spremniji. U 2020./2021. smo radili po hibridnom modelu, izmjenjivali su se model A ili C ovisno o broju oboljelih i u izolaciji. Bilo je dana u drugoj polovici studenog do polovice prosinca (2020.) kada je veći broj učenika bio u izolaciji nego u školskoj zgradi. Drugo polugodište je bilo nešto mirnije, možda i zato što je županijski stožer donosio odluke o prijelazu svih osnovnih i srednjih škola na nastavu po modelu C, pa se izbjegla transmisija u školama ( i naseljima). U ovu školsku godinu smo ušli još spremniji za online nastavu, dogovorili jedinstvenu platformu na kojoj će se održavati nastava u realnom vremenu i važećem rasporedu za sve razrede i sve nastavne predmete, osigurali dovoljan broj digitalnih uređaja, pratili situaciju u školi i šire... i s lakoćom odradili online nastavu 4. i 5.studenog. Moram reći da se online nastava u duljem trajanju (kao prethodne 2 god.) odražavana na sve dionike odgoja i obrazova-nja, na učenike najviše, zatim roditelje a i učitelji trpe posljedice samo im to rijetki priznaju...

Kako djeca tumače okolnosti u kojima žive i školuju se

- Škola je središte obrazovanja ali i društvenog života djece. Zato se učenici tijekom online nastave, osjećaju usamljenima, obeshrabrenima, nemaju motivacije, imaju poteškoće u održavanju pažnje, često osjećaju tzv.Zoom umor. Povratkom u školske zgrade, zbog epidemioloških mjera djeca su i dalje sputana, izložena opomenama: Djeco, maske!, Djeco ne biste se trebali miješati s učenicima višeg ili nižeg uzrasta ( a s kim su na putu do i iz škole a miješanje na drugim mjestima okupljanja) Nezadovoljni smo svi i umorni od tema vezanih za COVID-19. Kakva je to škola bez glasnog dječjeg smjeha, međusobnog nadglasavanja, dovikivanja prijatelja iz starijeg razreda, trčkaranja po hodnicima! Kako se osjećaju djevojčice koje opominjemo da se vrate u svoje učionice a za minutu će hodnikom proći simpatija iz sedmog ili osmog razreda pa se neće vidjeti! Premalo spontanosti, bezbrižne dječje igre primjerene dobi i prostoru u kojem borave barem polovinu dana. Kako ovo stanje svakodnevne zabrinutosti zbog mogućeg obolijevanja od COVIDA 19, izloženosti informacijama o broju oboljelih i umrlih u našoj županiji,općini i državi zvati „novonormalnim” stanjem Uvredljivo je ovo stanje zvati normalnim! Gdje god se okrenete, u kojem god društvu se nađete, koji god medij otvorite...prve informacije koje vidimo, čujemo ili pročitamo su o broju obolje-
lih od Covid -19 i broju umrlih a u posljednje vrijeme i lamentacije kvaziznanstvenika: cijepiti se ili ne Je li nas zabrinutost za osobno zdravlje i stalni strah udaljio od normalnog življenja Daleko je ovo stanje od normalnog! Možemo li ga ublažiti Unormaliti Krenimo svatko od sebe. Normalno je i moralno poštivati sve ljude, njihov rad i mišljenje unatoč tomu što su moji stavovi i mišljenja suprotni. Normalno je koncentrirati se na posao i pošteno ga odraditi a moralno je biti odgovoran za sve što tim poslom učiniš ili ne učiniš. Nor-
malno je biti hrabar i znati govoriti što i kada treba, ali je i moralno ne govoriti o onome što ne treba izgovoriti. Normalno roditelje a i učitelji trpe posljedice samo im to rijetki priznaju...

Kako djeca tumače okolnosti u kojima žive i školuju se

- Škola je središte obrazovanja je u vremenu digitalne tehnologije koristiti društvene mreže ali nije moralno osobno nezadovoljstvo i žuč izlijevati na neistomišljenike ( a neki pri tome još skrivaju svoj identitet ). Normalno je tražiti i ostvariti svoja prava ali je moralno izvršavati i svoje obveze prema obitelji, prijateljima, društvu; prema čovjeku i Bogu. U tom nenormalnom novom vremenu žive, rastu i odgajaju se djeca koja kopiraju obrasce ponašanja odraslih. Zamislimo se: što nas čeka kad pandemija prođe

Kako će produljena nesigurnost i nedostatak socijalizacije utjecati na sve nas

- Danas najčešće za sve zdravstvene, psihičke i duhovne tegobe te način života kojim živimo okrivljujemo koronu.

Je li to baš tako


Socijalna izolacija u kojoj smo se svi našli, izazvala je kod mnogih, bez obzira na dob, socijalnu tjeskobu, depresiju, nesigurnost, poremećaje pažnje i koncentracije, mentalni umor,
promjene mentalnog zdravlja i raspoloženja...Kako se nositi s tim Za djecu se savjetuje: pravilna prehrana, dovoljno sna i tjelesne aktivnosti te podržavajuće obiteljsko i prijateljsko okruženje.A za odrasle Isto što i djeci uzmore međusobnog poštovanja i strpljenja...

Modeli A , C...bojite li se ponovnih mjera toga tipa


Ne, ne bojim se ali bih radije Model A do kraja nastavne godine! Svi smo spremni za rad od kuće. Konačno, to je samo po ispita, pogotovo što smo neka ispitna pitanja imali vremena usavršiti. Pri tome mislim na aplikaciju za nastavu i način korištenja. Dogovor je da cijela škola, odnosno, svi učite- lji koriste Mc Teams i za potrebe online rada, uključuju kamere učenici i učitelji, međusobno se vide, razgovaraju i na taj način odrađuju nastavno gradivo. Kad su učenici pojedinačno u izolaciji ( većina ih je u učionici), učitelji dostavljaju materijale za učenje, daju pojedinačno posebne naputke tako da učenici imaju manje propuštenog gradiva.

Suradnja s Općinom i Županijom

Općina Davor je i ove školske godine osigurala financijska sredstva za radne bilježnice svim učenicima od prvog do osmog razreda u visini cca 67000,00 kn i dopunu zbirke Jadranski beskralježnjaci. Nakon izgrađenog parkirališta(suradnjom Općine i Županije) dugogodišnja mi je želja izgraditi pješačke staze oko škole. U proračunu općine za 2022.predviđena su sredstva za tu namjenu... Suradnja sa Županijom, točnije Upravnim odjelom za obrazovanje, sport i kulturu je izvrsna što se tiče redovnog poslovanja, materijalnih sredstava i dogovaranja opsega djelatnosti.Škola je partner u projektima kojih je nositelj BPŽ: Školska shema voća..., Pomoćnici u nastavi, Osiguravanje prehrane za djecu... Dogovor o osiguranju financijskih sredstava za blagovaonički namještaj još nije ispo-
štovan a kraj godine je za malo dana!

Poruka roditeljima


Volite svoju djecu na način da ih upoznate s onim plemenitim što nose u sebi, a čega često nisu svjesni. Zajedno, vi roditelji i mi učitelji izvucimo ono najbolje iz njih, gradimo im samopouzdanje i podignimo im ugled u njihovim vlastitim očima. Dopustimo im da pogriješe ali im dajmo priliku da greške isprave. Prepoznajmo i poštujmo njihov trud. Pokažimo im da mogu biti uspješni ako rade.
U odgoju budimo dosljedni i pravedni, budimo im uzor. Učimo ih da vole svoju obitelj i trajno čuvaju i žive obiteljske vrijednosti. Božić je pred nama. Radujemo se božićnim blagdanima jer nas podsjećaju na lijepe, radosne, trenutke obiteljskog doma, na oduševljenje Isusovim rođenjem... Želim Vam čestit i blagoslovljen Božić te zdravu i normalnu 2022. godinu.