Metin rival na Twitteru, Threads, zabilježio je pet milijuna prijava u prva četiri sata rada, prema izvršnom direktoru Marku Zuckerbergu, dok tvrtka nastoji pridobiti korisnike s problematične platforme Elona Muska ponudom duljih objava, šačicom slavnih osoba i veliku sličnost sa svojim konkurentom. Vlasnik Facebooka i Instagrama pomaknuo je debi aplikacije do 15 sati do 19:00 EDT u SAD-u i ponoći u Ujedinjenom Kraljevstvu, učinivši je besplatno dostupnom u 100 zemalja u trgovinama aplikacija Apple i Google, iako regulatorna zabrinutost znači da neće biti dostupna u EU.
Brendovi kao što su Billboard, HBO, NPR i Netflix imali su račune postavljene u roku od nekoliko minuta od lansiranja. Meta je rekla da su prvi sponzori slavnih bili Shakira i Gordon Ramsay, a nedavno izvješće sugerira da su se također obratili Oprah Winfrey i Dalaj Lami. Korisnici Threada trebat će Instagram račun za prijavu. Nakon što se registriraju, mogu odlučiti pratiti iste račune koje prate na Instagramu, ako su se i oni pridružili novoj aplikaciji. Aplikacija vizualno vrlo nalikuje Twitteru, iako su neke od formulacija promijenjene, s retvitovima koji se nazivaju "reposts" i tweetovima koji se nazivaju "threads". Meta nije bila nesklona kopiranju konkurentskih proizvoda u prošlosti, uključujući pokretanje značajke Reels na Instagramu 2020., poznate po sličnosti s TikTokovim videozapisima kratke forme. Postovi na Threads mogu biti dugački 500 znakova, u usporedbi s 280 za većinu korisnika Twittera, a mogu se objavljivati i video zapisi do pet minuta duljine dok se post može dijeliti kao poveznica na drugim platformama. Korisnici mogu prestati pratiti, blokirati, ograničiti ili prijaviti druge. Korisnici također mogu filtrirati odgovore koji sadrže određene riječi. Meta je pokrenula Threads u svjetlu još jednog turbulentnog razdoblja na Twitteru, koji je nametnuo ograničenja gledanja tweetova tijekom vikenda, za što je djelomično okrivila prikupljanje podataka od strane tvrtki koje grade modele umjetne inteligencije.
U narednim objavama na Threads-u Zuckerberg se pozabavio tim izazovima. ”Mislim da bi trebala postojati aplikacija za javne razgovore s više od milijardu ljudi na njoj. Twitter je imao priliku to učiniti, ali nije uspio. Nadam se da hoćemo", napisao je. Reakcije na prvijenac u srijedu varirale su od opreza do entuzijazma, mnogi su hvalili njegovu jednostavnost korištenja, a neki su rekli da bi se Elon Musk trebao zabrinuti. Drugi su istaknuli kako je brza integracija aplikacije s Instagramom pokazala koliko je Meta postala moćna. Veći dio razgovora, ironično, odvijao se na Twitteru, gdje je hashtag "Threads" bio popularan u srijedu navečer. Vijesti o Zuckerbergovom skorom predstavljanju Threadsa dovele su do toga da su osnivač Facebooka i Musk očito pristali na svađu u kavezu oko toga, iako datum za malo vjerojatno sučeljavanje nije određen. Meta je opisala Threads kao "novi, odvojeni prostor za ažuriranja u stvarnom vremenu i javne razgovore", s ciljem da "uzme ono što Instagram radi najbolje i proširi to na tekst, stvarajući pozitivan i kreativan prostor za izražavanje vaših ideja". Twitter ima više od 250 milijuna korisnika, dok Instagram navodno ima 2 milijarde korisnika.
Meta je rekao da će aplikacija također nalikovati Twitterovim rivalima kao što je Mastodon, koji se temelji na decentraliziranoj platformi koja bi omogućila prijenos računa na druge usluge. Rečeno je: "Radimo na tome da Threads postane kompatibilan s otvorenim, interoperabilnim društvenim mrežama za koje vjerujemo da mogu oblikovati budućnost interneta." Meta je rekla da planira učiniti Threads kompatibilnim s ActivityPub-om, tehnologijom koja također podupire Mastodon i omogućuje društvenim mrežama interoperabilnost, što bi korisnicima Threadsa omogućilo da svoje račune i pratitelje odvedu na druge aplikacije koje podržava ActivityPub. Meta je rekao da korisnici mogu prestati koristiti aplikaciju Threads i prenijeti svoj sadržaj na drugu uslugu koja koristi istu temeljnu tehnologiju kao što je Mastodon. "Naša je vizija da će ljudi koji koriste kompatibilne aplikacije moći pratiti i komunicirati s ljudima na Threads bez da imaju Threads račun, i obrnuto, otvarajući novu eru raznolikih i međusobno povezanih mreža." Kao i kod Mastodona, Meta predviđa formiranje mini zajednica s vlastitim standardima zajednice i politikom moderiranja. The Guardian saznaje da Meta neće prihvaćati oglase na Threads barem ove godine. Trenutno je glavni feed mješavina sadržaja koji korisnici prate, kao i sadržaja preporučenog od algoritma. Trenutačno nema planova da se ljudima omogući da to ograniče samo na osobe koje prate. Ljudi će zadržati svoja korisnička imena s Instagrama, smanjujući mogućnost da ljudi skvotiraju korisnička imena visokog profila. Uzimajući u obzir kritike političara i aktivista u vezi sa sigurnošću djece na svojoj platformi, Meta postavlja zadane postavke privatnog profila za svakog korisnika UK Threads mlađeg od 18 godina koji mogu vidjeti samo osobe koje korisnik odobri.
Mike Proulx, direktor istraživanja u analitičkoj tvrtki Forrester, rekao je da je Threads "još jedan" potez kopiranja, ali da je pokrenut u vrijeme "vrhunca frustracije Twitterom", iako je tržište konkurentskog Twittera već preplavljeno alternativama kao što su Hive, Bluesky i Mastodont. "Ovo samo služi za slamanje baze korisnika Twittera koji traže alternativu", rekao je.