Zanimljivosti

Toyota tvrdi da je baterija otkrila potencijalni poticaj za električne automobile

Toyota tvrdi da je baterija otkrila potencijalni poticaj za električne automobile

Toyota kaže da je napravila tehnološki iskorak koji će joj omogućiti da prepolovi težinu, veličinu i cijenu baterija, što bi moglo predstavljati veliki napredak za električna vozila. Drugi najveći svjetski proizvođač automobila već je slijedio plan da do 2025. uvede automobile s naprednim solid-state baterijama, koje nude prednosti u usporedbi s baterijama na bazi tekućine.

U utorak je japanska tvrtka rekla da je pojednostavila proizvodnju materijala koji se koristi za njihovu izradu, pozdravljajući ovo otkriće kao značajan korak naprijed koji bi mogao dramatično skratiti vrijeme punjenja i povećati domet vožnje. "I za naše tekuće i za naše čvrste baterije, cilj nam je drastično promijeniti situaciju u kojoj su sadašnje baterije prevelike, teške i skupe", rekao je Keiji Kaita, predsjednik istraživačko-razvojnog centra japanske automobilske tvrtke za ugljičnu neutralnost. "Što se tiče potencijala, težit ćemo prepoloviti sve ove faktore."

David Bailey, profesor poslovne ekonomije na Sveučilištu u Birminghamu, rekao je da bi to mogao biti ključni trenutak za budućnost električnih automobila, ako su Toyotine tvrdnje utemeljene. "Često dolazi do otkrića u fazi prototipa, ali onda je teško proširiti ga", rekao je. "Ako se radi o istinskom otkriću, mogao bi promijeniti igru, uvelike sveti gral baterijskih vozila." Kaita je rekao da je tvrtka razvila načine da baterije učini izdržljivijima i vjeruje da sada može napraviti solid-state bateriju s dometom od 1200 km (745 milja) koja se može puniti za 10 minuta ili manje. Tvrtka očekuje da će moći proizvoditi čvrste baterije za upotrebu u električnim vozilima već 2027. godine, prema Financial Timesu, koji je prvi izvijestio o Toyotinom navodnom prodoru. Solid-state baterije su naširoko viđene kao potencijalna promjena za električna vozila, obećavajući smanjenje vremena punjenja, povećanje kapaciteta i smanjenje rizika od požara povezanog s litij-ionskim baterijama, koje koriste tekući elektrolit.

Međutim, solid-state baterije je obično bilo teže i skuplje za napraviti, što ograničava njihovu komercijalnu primjenu.

Toyota je rekla kako vjeruje da bi mogla pojednostaviti proizvodni proces, potencijalno čineći solid-state baterije lakšim za proizvodnju od litij-ionskih. Japanski proizvođač automobila smatran je zaostatkom u usporedbi s konkurentima na tržištu električnih vozila. U lipnju prošle godine povukao je 2700 svojih prvih električnih vozila zbog zabrinutosti da bi kotači mogli otpasti.