Toyota kaže da je napravila tehnološki iskorak koji će joj omogućiti da prepolovi težinu, veličinu i cijenu baterija, što bi moglo predstavljati veliki napredak za električna vozila. Drugi najveći svjetski proizvođač automobila već je slijedio plan da do 2025. uvede automobile s naprednim solid-state baterijama, koje nude prednosti u usporedbi s baterijama na bazi tekućine.
U utorak je japanska tvrtka rekla da je pojednostavila proizvodnju materijala koji se koristi za njihovu izradu, pozdravljajući ovo otkriće kao značajan korak naprijed koji bi mogao dramatično skratiti vrijeme punjenja i povećati domet vožnje. "I za naše tekuće i za naše čvrste baterije, cilj nam je drastično promijeniti situaciju u kojoj su sadašnje baterije prevelike, teške i skupe", rekao je Keiji Kaita, predsjednik istraživačko-razvojnog centra japanske automobilske tvrtke za ugljičnu neutralnost. "Što se tiče potencijala, težit ćemo prepoloviti sve ove faktore."
David Bailey, profesor poslovne ekonomije na Sveučilištu u Birminghamu, rekao je da bi to mogao biti ključni trenutak za budućnost električnih automobila, ako su Toyotine tvrdnje utemeljene. "Često dolazi do otkrića u fazi prototipa, ali onda je teško proširiti ga", rekao je. "Ako se radi o istinskom otkriću, mogao bi promijeniti igru, uvelike sveti gral baterijskih vozila." Kaita je rekao da je tvrtka razvila načine da baterije učini izdržljivijima i vjeruje da sada može napraviti solid-state bateriju s dometom od 1200 km (745 milja) koja se može puniti za 10 minuta ili manje. Tvrtka očekuje da će moći proizvoditi čvrste baterije za upotrebu u električnim vozilima već 2027. godine, prema Financial Timesu, koji je prvi izvijestio o Toyotinom navodnom prodoru. Solid-state baterije su naširoko viđene kao potencijalna promjena za električna vozila, obećavajući smanjenje vremena punjenja, povećanje kapaciteta i smanjenje rizika od požara povezanog s litij-ionskim baterijama, koje koriste tekući elektrolit.
Međutim, solid-state baterije je obično bilo teže i skuplje za napraviti, što ograničava njihovu komercijalnu primjenu.
Toyota je rekla kako vjeruje da bi mogla pojednostaviti proizvodni proces, potencijalno čineći solid-state baterije lakšim za proizvodnju od litij-ionskih. Japanski proizvođač automobila smatran je zaostatkom u usporedbi s konkurentima na tržištu električnih vozila. U lipnju prošle godine povukao je 2700 svojih prvih električnih vozila zbog zabrinutosti da bi kotači mogli otpasti.