Prisavlje i RTL već su se prije bili pomaknuli na večernju 'sedmicu' - jedan unatrag, drugi unaprijed, a od sinoć je isti termin sa svojim novim studijem i obnovljenim Dnevnikom zauzela i Nova TV. Što drugo reći nego - triput hura za sve! Sad se možemo informirati dok nam prsti ne utrnu od šaltanja po daljinskom.
Čekali smo, čekali i napokon dočekali. Tri najjača 'zemaljska' TV kanala u zemlji konačno su došla do istog zaključka o idealnom terminu emitiranja središnje informativne emisije. Stara televizijska navada još iz bivše države - ona da Dnevnik počinje u pol osam, sedam i po', devetnaest i trideset, ovisno već o tome iz koje ste ga dijalektalne regije gledali - već je davno stvar prošlosti, baš kao i ona da središnja informativna emisija traje pola sata. Izgubilo se to još u doba u kojem su na Novoj TV s Dnevnikom odlučili počinjati petnaest minuta prije Prisavljana, kada RTL još nije bio sasvim siguran koje su im vijesti središnje pa su vrludali u međuterminima u 18.20 i nešto poslije 22 sata, a HTV-ovci se zbunjeno osvrtali oko sebe, pitajući se 'koji su sad ovi DRUGI' i 'kako se USUĆUJU oduzimati im gledatelje'.
Nekada je Dnevnik počinjao u 20h pa su ga konkurentske televizije pomaknule u 19:30h, da bi zatim Nova TV pomaknula u 19:15h, dok su drugi pomicali na još raniji termin u 19h, a napokon onda i Nova TV koja je svoj termin dnevnika pomaknula isto tako u 19h tako da svi dnevnici sada počinju u isto vrijeme. Očita je borba za gledatelje, tj. konzumente vijesti, kako bi TV kuće opravdale uložene novce od oglašivača za prime time, tako da je konkurencija sve jača.
Od sinoć više nema majci. Svi su se sparkirali na večernjoj 'sedmici' pa sad lijepo u izravnom srazu možemo vidjet' čija nana crnu, a čija zlatnu vunu prede. Ili ne. U ovom stadiju razvoja televizije postaje sve jasnije da mlađe generacije, odnosno gledatelji koje će tek početi zanimati informativni sadržaji - televiziju gledaju potpuno drugačije nego što smo je gledali mi. Ili je uopće ne gledaju, nego skupljaju vijesti u 'ficlekima' po portalima, društvenim mrežama ili na VOD servisima. Zbog toga se čini sve izvjesnijim da termin emitiranja uskoro više neće biti baš tako važan za boju vune koju prede 'nana' pojedinog kanala.
No zasad, dok još ima nas dinosaura s klasičnim TV prijamnicima, izgleda da je ipak još važno. I da je termin prikazivanja u 19 sati ključ uspjeha, napretka i trajne ljubavi s gledateljima. Zašto baš 19, ne bih znala točno reći, ali vjerujem da su tako pokazala ispitivanja tržišta, ispitivanja gledanosti, ispitivanja javnog mišljenja i sva ostala ispitivanja bez policijske prisile obuhvaćena onim dijelom televizijskog biznisa koji Ameri lijepo izražavaju poslovicom - fail to plan, plan to fail. Dakle sigurno imaju dobre razloge.