Bivši inženjer Formule 1, Hugo Spowers, osmislio je revolucionarni pristup dizajnu i proizvodnji automobila. On i njegov tim Riversimplea u Walesu slijedili su načela kružnog dizajna kako bi izgradili automobil koji pokreće električna energija proizvedena iz njegovog kočionog sustava, kao i vodikove gorive ćelije koje pružaju impresivno ubrzanje.
Dakle omogućila bi se vožnja bez punjenja baterija, datalj koje mnoge iritira. Njegove jedine emisije su vodena para, a svaki aspekt njihovog rada od održivih opskrbnih lanaca do jedinstvenog dizajna, naprednih modela vlasništva i prosvijećenog korporativnog upravljanja vođen je razmatranjem njegovog utjecaja na okoliš.
Automobil tvrtke Riversimple ima laganu šasiju od ugljičnih vlakana i elektromotore u svakom kotaču, čime se razlikuje od tradicionalnog dizajna automobila. Inventivni kočioni sustav generira oko 80% snage automobila putem super-kondenzatora, dok preostalih 20% osigurava vodik, koji prolazi kroz gorivu ćeliju i u kombinaciji s kisikom proizvodi električnu energiju koja pokreće automobil i daje impresivno ubrzanje . Ovo je više od prototipa, tvrtka je crowdfunding i planira pokrenuti proizvodnju u sljedećih pet godina.
{youtube}VZf8I3u_fbk{/youtube}
Riversimple je pionir u sljedećoj generaciji vozila s nultom emisijom. Koriste vodik, a ne baterije i ne emitiraju ništa osim vode. S mogućnošću punjenja u tri minute, ova vozila ponudit će rješenje za one koji cijene fleksibilnost i slobodu. Ključni čimbenik u stvaranju održivog vozila je stvaranje učinkovitog vozila. Ovo je jedno od najučinkovitijih vozila na planetu, pri brzini od 60 km/h koristi manje od 10 kW snage, 13,5 KS ili 3 kuhala za vodu. Zahtjev za tako malom snagom znači da koristi djelić vodika koji koriste druga vozila s gorivnim ćelijama za putovanje iste udaljenosti. Vozilo je među najaerodinamičnijim automobilima današnjice; ima koeficijent otpora zraka od samo 0,248, u usporedbi s koeficijentom otpora otpora Porschea 911 od 0,31.
{youtube}jMlihCIE1Rg{/youtube}
Ovaj automobil je također jedan od najlakših automobila na cesti, težak je samo 655 kg, 80 kg manje od automobila Smart! Lakši automobil zahtijeva daleko manje energije za kretanje i stoga je učinkovitiji. To je postignuto korištenjem ultra laganih materijala kao što su karbonska vlakna. U većini vozila energija se gubi u procesu kočenja kada se kinetička energija (koja stvara gorivo) pretvara u toplinu. Rasa može povratiti i pohraniti kinetičku energiju svaki put kad koči pomoću svojih električnih motora i superkondenzatora. Emisije su možda ekološki najštetniji aspekt osobnog prijevoza i nešto je čime smo bili opsjednuti tijekom razvoja naših vozila. Postoje dvije kategorije: emisije iz ispušne cijevi i emisije izvan ispušnih plinova (NEE).
Emisije iz ispušne cijevi emitiraju se kao izravna posljedica izgaranja ili pretvorbe goriva unutar pogonskog sklopa vozila. Budući da se radi o vozilu s vodikovim gorivnim ćelijama, nema uključenog izgaranja; jedine emisije iz ispušne cijevi su sitne kapljice vode. NEE se emitiraju zbog istrošenosti komponenti vozila. Dvije najčešće emisije su čestice od guma i kočnica, koje su štetne i za ljude i za okoliš. Nedavna studija Emission Analyticsa otkrila je da onečišćenje od NEE može biti više od 1.000 puta gore od čestica ispušnih plinova motora s izgaranjem. Unatoč tome, trenutno ne postoje standardi emisija za komponente kao što su kočnice i gume. Riversimple konstruira najlakša moguća vozila što znači kako mogu koristiti tanke gume, smanjujući emisije čestica iz guma. Svoje motore čak koriste i za kočenje, kako bi drastično smanjili emisije prašine iz kočnica.
Smanjenje emisija i povećanje učinkovitosti odličan je početak, ali održivost je daleko više od toga. Za izrdu ovog automobila koriste se brojni reciklirani materijali u kabini. Materijal za presvlake izrađen je od PTFE-a iz recikliranih boca. Kvake na vratima ručno je izradila vodeća održiva modna kućaElvis and Kresse koristeći reciklirana vatrogasna crijeva. Ovaj kružni poslovni model omogućit će ponovnu upotrebu materijala u vozilima tijekom više životnih ciklusa. Za razliku od baterija, ovom automobilu nisu potrebne ogromne količine kritičnih metala kao što su litij i kobalt. Vodikove gorive ćelije koriste malu količinu platine, ne više nego što se može naći u standardnom katalizatoru ugrađenom u automobil s motorom s unutarnjim izgaranjem. Ima savršenog smisla ponovno upotrijebiti tu platinu za buduću proizvodnju gorivih ćelija.
Sva vozila trenutno se proizvode u pogonu za istraživanje i razvoj u srednjem Walesu. Za masovnu proizvodnju ne trebaju velike tvornice da bi se postigli ciljevi. Radi se na izgradnji više malih tvornica koje će se nalaziti u blizini tržišta. Time se smanjuju troškovi transporta, ukupne emisije u opskrbnom lancu i vrijeme potrebno za ulazak u proizvodnju. Ovaj projekt trebao bi otvoriti oko 200 radnih mjesta i još 600 unutar opskrbnog lanca. Vozila su dizajnirana da traju što je dulje moguće i budu što robusnija za Riversimple, trošenje više na kvalitetnije komponente u izradi štedi operativne troškove tijekom životnog vijeka vozila.
Ovo je električni automobil koji pokreće vodik, a ne baterije i emitira vodu. Vodik prolazi kroz gorivu ćeliju, gdje se spaja s kisikom iz zraka i proizvodi električnu energiju. Ova električna energija teče do malih, laganih električnih motora, po jedan u svakom kotaču, koji automobilu daju pogon na 4 kotača. Za pogonse koriste superkondenzatori za ubrzanje i pohranjivanje obnovljene energije. Kada automobil koči, kinetička energija koja se inače gubi u obliku topline hvata se kao električna energija. Kako automobil usporava, ta električna energija ulazi u super-kondenzatore i šalje se natrag u motore, omogućujući ubrzanje od 0 do 60 za samo 9,5 sekundi.