Europa i svijet

Preminula Betty White

Preminula Betty White

Betty White, koja je imala jednu od najduljih karijera u povijesti TV-a glumeći lude plavuše, zapravo je bila jedna od najžešćih i najmudrijih brineta u showbizu.

Ipak, njezina je vještina u oblikovanju svog javnog imidža kroz talkshowe, game showove, sitcome i višestruke autobiografije bila takva da je od samog početka bila viđena kao nešto više od puke TV osobe: stvarni tip.

U kasnijim godinama mnogi su je smatrali vrhunskim primjerom kako biti starija osoba. Amy Poehler, u svojoj knjizi eseja Yes, Please, prisjeća se vremena kada se White pojavio u emisiji Saturday Night Live 2010.: ”Pitala sam je što će učiniti nakon emisije. 'Spremit ću si votku na kamenje i pojesti hladni hotdog', rekla je. To mi je potvrdilo da je starenje bilo fenomenalno, piše Poehler.

Do tada je White već prošla gotovo 70 godina umjesno pretvarajući se u prepoznatljiv rod. Godine 1973., kada je The Mary Tyler Moore Show bio u usponu, napisana je epizoda u kojoj se pojavljuje novi lik, Sue Ann, koju je scenarij opisao kao "bolesno slatki tip Betty White", prisjeća se White u jednom od svojih memoara, Ovdje smo Ponovi. No, White piše: "Nisu mogli pronaći nikoga dovoljno bolesnog."

I tako je direktorica castinga dala ulogu Sue Ann Nivens, naizgled opijene plavuše s ne baš skrivenom opakom i nimfomanskom crtom, samoj White. White je to odigrala do takvog savršenstva da je postala redovita u showu i odmah osvojila svoj drugi i treću Emmy za tu ulogu.

White je radila toliko dugo da je osvrt na svoju karijeru poput Želigove turneje kroz povijest američke televizije, u kojoj se pojavljuje u svakom od najprepoznatljivijih žanrova medija kroz desetljeća. (Njezin voljeni treći, posljednji i pokojni suprug, voditelj TV igara Allen Ludden, običavao ju je na zabavama predstavljati s: ”Upoznaj moju ženu jednu od pionira na nijemoj televiziji. ”I to je praktički bila istina, složila se.)

White, koja je rođena u Illinoisu, ali je odrasla u Los Angelesu, dobila je svoj prvi posao na televiziji 1949. godine kao pomoćnica Al Jarvisu u njegovoj estradnoj emisiji uživo, Hollywood on Television, u kojoj su ona i Jarvis prijateljski razgovarali između puštanja novih ploča. . Međutim, pisali su se TV gledatelji i žalili se da ih više zanima razgovor Whitea i Jarvisa nego ploče, pa je glazba odmah odbačena.

Njezina privlačna osobnost značila je da je bila tu u ranim danima igranih i talkshowova, a zatim je tijekom 1950-ih i 60-ih radila sa svima, od Jacka Paara do Johnnyja Carsona. Obožavatelji su je vidjeli duboko zaljubljenu u brojnim nastupima u igrici njezina supruga, Password, koju je Ludden vodio od 1961. do 1967. godine.

Kada su se njih dvoje pojavili u emisiji nedugo nakon medenog mjeseca, jedva su se mogli prestati hihotati i izgovarati jedno drugom ime u zaljubljenom oduševljenju. Paar, prijatelj para i još jedan gost u emisiji, zurio je u njih u čudu: "Kakav ste vas dvoje imali medeni mjesec" upitao je, utječući na zbunjenost.

Nikada nisu imali djece, iako je White bila maćeha Luddenove djece iz ranije veze, a ona je bila istaknuti odani ljubitelj životinja i pisala je o svom dugom radu sa zoološkim vrtovima i očuvanjem u još jednom memoarima, Betty i prijatelji: Moj život u zoološkom vrtu . Odbila je ulogu u hit-filmu As Good as it Gets iz 1997. jer je u jednoj sceni jedan lik spustio štene niz žlijeb za rublje. "Rekla sam sve dok je ta scena u filmu, neću to učiniti", rekla je. A nije.
Betty White press snimak
Betty White: život u slikama
Čitaj više

White je bila jedna od prvih i još uvijek relativno malo žena koje su imale kreativnu kontrolu ispred i iza kamere, sa svojim sitcomom iz 1950-ih, Život s Elizabeth. Iako nije bila očita pionirka poput Joan Rivers, White je bila tiha revolucionarka na svoj način nož u rukavicama, a ne sjekira nalik Riversu koja je razbijala zidove, čije su podsmijehe na ekranu dolazile uz slatki osmijeh umjesto podsmijeha.

Njezine dvije karakteristične uloge odigrale su ovaj kontrast slatkoću koja prekriva žalac do briljantnog efekta. Postala je istaknuta u sitcomima 70-ih i 80-ih - vjerojatno dva najveća desetljeća žanra. Kao Sue Ann Nivens u emisiji Mary Tyler Moore, satirirala je vlastitu pojavu treptavih očiju, ispucavajući najoštrije ubode u Moorea dok je šepurila uokolo držeći sufle.

Nova generacija upoznala ju je kao Rose Nylund, naizgled ljupku nordijsku plavušu iz St Olafa, Minnesota, u iznimno uspješnom sitcomu iz 80-ih, The Golden Girls, o skupini starijih žena koje žive na Floridi, a glume Bea Arthur, Rue McClanahan i Estelle Getty.

Svi su oni, kako je rekao jedan TV kritičar, imali ”crni pojas u komediji, ali je nekoliko emisija pokazalo bolji Whiteov genij u komediji: njezin tajming, njezini ritmovi, pa čak i samo njezini izrazi lica pretvorili su Rose iz potencijalno ponija s jednom šalom u trojku. dimenzionalni lik, posebno omiljen kod djece. "Zagolicalo me kad god bi neka vrlo mala osoba, povlačeći majku za rukav, pokazala i rekla: 'Eno Wose!' Premladi da bi to izgovorili, još su poznavali lik", prisjetio se White.

Bilo kakve argumente o tome kako publika ne želi gledati stare ljude na TV-u opovrgnuti su pogledom na ploče The Golden Girls. Emisija je bila u Top 10 najgledanijih emisija u SAD-u svaki tjedan u prvih pet godina. Tijekom tih godina, sve četiri zvijezde bile su nominirane za Emmyje svake godine.

Iako je naizgled generički sitcom sa smijehom, emisija je bila zapanjujuće hrabra o svemu, od gerijatrijskog seksa do smrti, na način na koji od tada nijedna serija nije bila, a voljela ju je glavna struja svih dobnih skupina. White je sažeo privlačnost showa rekavši, jednostavno i ispravno, "Mislim da smo zaista bili smiješni."

Moglo bi se tvrditi da svatko tko se dovoljno dugo mota u zabavnom poslu postaje legenda i voljeno blago. Ali to jednostavno nije istina, što dokazuje klizački pogled na mnoge zaboravljene legende TV prošlosti (kada je Mary Tyler Moore umrla 2016. mnogi su bili iznenađeni što je još uvijek tu). Whiteina je dugovječnost nedvojbeno izvanredna - kada je završio njen posljednji serijal, Hot in Cleveland, imala je 93 godine.

Ali predstavljala je puno više od pukih dobrih gena. Bila je prava glumica u starom showbiz smislu, rado je pristajala na bilo što za šalu, bilo da je plesala (sjajno) u kratkim hlačama na The Golden Girls u svojim 60-ima ili se šalila na račun svog "slanog kolača" u subotu Night Live u svojim 90-ima.

Bila je, često je priznavala, radoholičarka, čija je ljubav prema poslu djelomično bila razlog zašto joj je drugi brak nakon dvije godine prekinut 1949. godine, a tako je i prebrodila tugu kada je Ludden umro 1981. Ali ona je također rano usvojila koncepta slavne osobe: prije mnogih drugih shvatila je vrijednost pretvaranja svoje osobnosti u svoj brend, a koliko je bliska stvarnosti postalo je sporno. S talentom poput nje, stvarnost je prošla.