Europska komisija donijela je akcijski plan za potporu oporavku i transformaciji medijskog i audiovizualnog sektora. Ti su sektori posebno pogođeni krizom prouzročenom koronavirusom, a ključni su za demokraciju, kulturnu raznolikost i digitalnu autonomiju Europe. Akcijski plan obuhvaća tri područja djelovanja i deset konkretnih mjera usmjerenih na oporavak medijskog sektora od krize olakšavanjem i povećanjem pristupa financiranju, na transformaciju tog sektora osiguravanjem ulaganja u usporednu digitalnu i zelenu tranziciju uz istodobno očuvanje njegove buduće otpornosti te na osnaživanje europskih građana i poduzeća.
Koje su osnovne značajke donesenog akcijskog plana
Ovaj akcijski plan za medijski i audiovizualni sektor blisko je povezan s akcijskim planom za europsku demokraciju, čiji je cilj jačanje slobode i pluralizma medija u cijeloj Europi, s naglaskom na zaštiti novinara. Akcijski plan potpuno je usklađen i s predstojećim Komisijinim prijedlogom akta o digitalnim uslugama i prijedlogom akta o digitalnim tržištima, kojima će se nastojati modernizirati pravni okvir za digitalne usluge u EU-u stoji u priopćenju EK-a.
Izvršna potpredsjednica Komisije za Europu spremnu za digitalno dobaMargretheVestagerizjavila je:
Odlučni smo pomoći medijskom sektoru da prebrodi trenutačnu oluju i izazove koje je donijela kriza te da iskoristi sve mogućnosti digitalne transformacije u kratkoročnom i dugoročnom razdoblju.
Potpredsjednica za vrijednosti i transparentnostVraJourovtakođer je naglasila:
Mediji nisu samo gospodarski sektor nego i stup naše demokracije. Zato je ovaj plan toliko važan. Počiva na našim najvećim adutima europskoj raznolikosti i ljudskim resursima, a u središtu su mu zaštita slobode izražavanja i umjetničke slobode. Nadamo se da će države članice odraditi svoj dio posla i iskoristiti instrumente koji su im na raspolaganju da pruže potporu sektoru poštujući pritom njegovu neovisnost i medijski pluralizam.
Povjerenik za unutarnje tržišteThierry Bretondodao je:
Medijski i audiovizualni sektor teško su pogođeni krizom kroz koju prolazimo. Moramo odmah djelovati. Ovaj sektorski plan bit će temelj za oporavak, transformaciju i jačanje otpornosti medija. Sektoru će omogućiti da pridonese digitalnoj i zelenoj tranziciji i da od njih ostvari korist.
Koji su sljedeći koraci
Budući da je stanje u medijskom sektoru EU-a hitno, većina mjera navedenih u Komunikaciji donijet će se već u prvim mjesecima 2021. Kako bi se mjere što bolje provele u praksi, provest će se savjetovanja s dionicima.