Pritisci na nastavnike posljednjih godina postali su praksa. Tvrdi to profesorica Tamara Šoić iz nastavničke grupe 45 minuta, koja djeluje na društvenim mrežama, u osvrtu za N1 televiziju na slučaj Sanje Musić Milanović, supruge predsjednika Republike, za koju Jutarnji list tvrdi da je izvršila pritisak na školu da se njezinu sinu već zaključene ocjene iz četvorki promijene u petice.
Prijetnje pred školom
"Sve te intervencije, svi pritisci koji se zbivaju posljednjih dana nastavne godine sada su već poprimili takve razmjere da dio naše javnosti ne vidi ništa sporno u tome što netko tjedan dana nakon što su ocjene zaključene, a ima pri tome mogućnost intervenirati, tj. žaliti se na ocjenu unutar 48 sati, koristi mail kako bi upozorio na neke nedostatke", kazala je prof. Šoić za N1.
Pritiscima roditelja na prosvjetare zbog ocjena njihove djece svjedoče i profesori iz slavonskih škola.Dugogodišnji profesor informatike u jednoj vukovarskoj srednjoj školi rekao nam je kako se u dosadašnjem radu u desetak slučajeva našao na meti roditelja nezadovoljnih ocjenama koje dobivaju njihova djeca. Kako kaže, najveći je problem imao s ocem učenika koji ga je u više navrata čekao pred školom i prijetio kako će "požaliti bude li njegov sin na kraju godine imao jedinicu".
"Nažalost, takve se stvari događaju. Dio javnosti naš posao krivo percipira kao šest sati rada i masu slobodnog vremena bez ikakvih obveza, a nekoliko sam puta od ljutitih roditelja bio napadnut riječima kako ću se dva mjeseca preko ljeta odmarati dok njihovo dijete bude moralo učiti ne dobije li prolaznu ocjenu. Ne želim reći kako sam često izložen prigovorima, ali činjenica je kako sam najviše nesuglasica imao s roditeljima koji nisu bili spremni prihvatiti da njihovo dijete ne samo da ne zna dovoljno za dvojčicu nego ne želi uopće učiti i ponaša se po principu ma dajte mi dva i pustite me dalje", rekao nam je ovaj profesor.
Na upit kako rješava takve situacije, odgovorio je kako se s roditeljima koji imaju agresivniji pristup ne upušta u prepirke, nego im nastoji pojasniti kako se svaka ocjena može ispraviti naknadnim odgovaranjem i kako je najvažnije da učenik pokaže želju za svladavanjem gradiva. "Prije desetak godina jedna me je zabrinuta mama nazvala telefonski i pitala jesam li svjestan da joj je kći pred nervnim slomom zato što je dobila četvorku iz pismenog testa. Za mene je to bio šok jer je ta učenica bila marljiva i uglavnom imala sve petice. Taj je put nešto slabije napisala test. Dan kasnije sam razgovarao s njom i pojasnio joj da jedna četvorka nije kraj svijeta i nema potrebe za bilo kakvom burnom reakcijom, no činjenica je kako sam sve dok nije završila školu imao na umu da bi u slučaju niže ocjene mogla loše reagirati. To nije dobro i učenicima uvijek govorim kako je stečeno znanje mnogo važnije od samih ocjena", ispričao je.
FUCHS: MEDVJEĆA USLUGA DJECI
Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs smatra kako pritisak roditelja na profesore u školama radi podizanja ocjena stvara medvjeđu uslugu upravo njihovoj djeci. Jedino učitelji mogu adekvatno ocijeniti svoje učenike, stoga ne trebaju popustiti nikakvim pritiscima roditelja za podizanjem zaključnih ocjena. Ganjanje prosjeka stvara medvjeđu uslugu samim učenicima, izjavio je Fuchs. Referirajući se na slučaj Sanje Musić Milanović rekao je kako sve javne osobe, ne samo iz područja politike, moraju biti svjesne vlastite odgovornosti i težine ovakvih poteza, a oko prosjeka ocjena diže se prevelika fama, kao da su one jedino bitne, dodao je.
Pritisak i na djecu
Druga nam je sugovornica bila nastavnica s nekoliko godina rada u vukovarskoj osnovnoj školi, koja nam je rekla kako nastoji imati korektan odnos s roditeljima i, ako za to ima potrebe, sa svakim razgovarati. "Ovo je mali grad, i kada sam počela raditi, imala sam svojevrstan strah upravo od reakcije roditelja, jer su mi stariji kolege ispričali kakvih su problema povremeno imali. S obzirom na to da predajem učenicima viših razreda osnovne škole, dolaze mi djeca koja zapravo već imaju ili nemaju određene radne navike. Što se roditelja tiče, podjednako pogrešnim postupkom smatram i kontinuirano pritiskanje djece da moraju imati sve petice i princip koji zastupa jedna mama ma bitno je da prođe, nisam ni ja bila baš dobra i ništa mi ne fali", navela je.
Kaže kako nije bilo telefonskih poziva ili prjetećih poruka, a kao neobičan slučaj je navela onaj kada su roditelji jednoga učenika svaki put kada bi je sreli negdje u gradu pitali kakav je u školi. "Nisam im ništa zamjerila, ali čudno je bilo kad su me dok sam kupovala na tržnici pitali: Je l mali i dalje dobar", kroz smijeh je ispričala.