Biljana Borzan, zastupnica u Europskom parlamentu, već sedmu godinu zaredom dodijelila je priznanje „Najdonator”.
Ovo priznanje, koje odaje počast tvrtkama za njihov doprinos donacijama hrane, ove su godine osvojili Konzum, Dukat i Sana delikatese kompanije koje su prednjačile u humanitarnom djelovanju i društvenoj odgovornosti tijekom 2023. godine.
„Projekt Najdonator nije samo priznanje za nesebičnost i solidarnost, već i platforma koja pokazuje kako se poslovanje može usmjeriti prema održivosti i društvenoj odgovornosti. U vrijeme kada 33 milijuna ljudi u EU-u ne može priuštiti kvalitetan obrok svaki dan, dok se istovremeno baca 59 milijuna tona hrane godišnje, doprinos iz proizvođačkog i prodajnog sektora čini razliku,” izjavila je Borzan, naglasivši važnost kontinuiranog djelovanja protiv siromaštva i bacanja hrane.
Konzum: Lider u donacijama
Konzum je jedina kompanija koja je svih sedam godina bila dobitnik priznanja za najveću ukupnu vrijednost donacija hrane. U 2023. godini donirali su hranu vrijednu 1.649.322 eura, što predstavlja 0,09% njihova godišnjeg prihoda.
„Iznimno smo ponosni što smo sedmu godinu zaredom nositelji titule Najdonator. Prošle godine trećina svih donacija hrane u Hrvatskoj stigla je iz Konzuma, ukupno 480 tona, što je za trećinu više nego godinu prije,” rekla je Ivana Džakula, direktorica Sektora poslovne podrške u Konzumu. Tvrtka je od 2016. donirala više od 2.100 tona hrane, surađujući s 17 partnera koji osiguravaju da hrana stigne onima kojima je najpotrebnija.
Dukat: Najveći donator u odnosu na prihod
Dukat, koji je u 2023. donirao hranu vrijednu 662.994 eura, ostvario je najveći udio donacija u odnosu na godišnji prihod. „Od 2015. donirali smo 1992 tone hrane, osiguravši 3,2 milijuna mliječnih obroka za 57 tisuća potrebitih. Ovo šesto priznanje potvrđuje našu predanost pomaganju,” istaknula je Kristina Klarić Rubčić, voditeljica korporativnih komunikacija Dukata.
Sana delikatese: Snaga malih poduzeća
Najveći donator hrane među mikro, malim i srednjim poduzećima petu godinu zaredom je Sana delikatese. Tvrtka je donirala hranu u vrijednosti od 9.707,57 eura, što čini 0,61% njihovog godišnjeg prihoda. „Doniranje je zahtjevno, ali ekološki i etički iznimno važno. Uz to što pomažemo potrebitima, sprječavamo bacanje hrane i brinemo o okolišu,” naglasila je direktorica Silvija Repić.
Hrvatska i izazov bacanja hrane
Unatoč ovim hvalevrijednim inicijativama, Hrvatska i dalje ima problem s bacanjem hrane 2022. godine bačeno je 276.000 tona hrane, od čega je 76% završilo u kućanstvima. S obzirom na činjenicu da mnogi građani žive na rubu siromaštva, doniranje hrane postaje ključno ne samo za borbu protiv siromaštva nego i za održiviji pristup upravljanju resursima.
„Svaki kilogram donirane hrane znači jedan obrok manje na otpadu i jedan više na tanjuru onih kojima je najpotrebniji,” zaključila je Borzan, pozivajući tvrtke i građane na veću uključenost u ovu plemenitu misiju.