Politika i društvo

Provjere i duga čekanja na granicama odlazi u prošlost

Provjere i duga čekanja na granicama odlazi u prošlost

Putovanje za Sloveniju nikada nije bilo jednostavnije.

Bez kontrole, pregleda osobnih karata, provjere u vlakovima i busevima, sada možete bez problema otići prošetati Ljubljanom ili na jednodnevni izlet na Bled.

Za autobuse su čekanja na graničnim prijelazima radi kontrole putnika prošlost, koja su znala trajati i po nekoliko sati, nestala, a isto je i u međunarodnom željezničkom prometu. Prema evidenciji Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, između Hrvatske i Slovenije uspostavljeno je trenutačno pet autobusnih linija, i to Zagreb ? Metlika, Vrhovac ? Radatovići, Dubrovnik ? Ljubljana, Zagreb ? Ljubljana i Umag ? Izola.

Održale su se linije koje prijevoznicima osiguravaju ekonomsku isplativost.Ako planirate iz Zagreba autobusom otputovati u Metliku u pokrajini Dolenjskoj, karta u jednom smjeru stajat će vas 43 kune, nešto manje od šest eura, pa se možete prošetati uz Kolpu, najčišću slovensku rijeku, a uz razgled vatrogasnog muzeja Bele Krajine, atrakcija je i avion Douglas DC-3, vojna verzija C-47, dvomotorni transportni zrakoplov iz Drugog svjetskog rata, koji je posljednji put korišten u Zračnoj luci Pleso kod Zagreba 80-ih godina.

Autobusna karta u jednom smjeru od Zagreba do Ljubljane stoji od 113 kuna (oko 15 eura) do 138 kuna (oko 18,4 eura), a vožnja traje dva i pol sata. Što se tiče željezničkog prijevoza između Hrvatske i Slovenije, tu je situacija već znatno bolja. Prema podacima Ministarstva prometa, svakodnevno voze EuroCity vlakovi na relaciji Zagreb ? Beč, a vožnja traje sedam sati. Vlak se zaustavlja na kolodvorima Dobova, Krško, Sevnica, Laško, Celje, Poljcane, Pragersko i Maribor. Voze i brzi vlakovi na relaciji Vinkovci ? Villach, EuroCity vlakovi 212/213 na relaciji Zagreb ? Frankfurt, brzi vlakovi na relaciji Zagreb ? Z?rich, brzi vlakovi 480/481 na relaciji Rijeka ? M?nchen, koji se zaustavljaju na kolodvorima Sapjane, Ilirska Bistrica, Pivka, Postojna, Rakek, Logatec, Borovnica, Preserje, Notranje Gorice, Brezovica, Ljubljana Tivoli i Ljubljana, brzi vlakovi na relaciji Rijeka ? Ljubljana te EuroNight vlakovi koji povezuju Zagreb i M?nchen, a zaustavljaju se na kolodvorima Dobova, Krško, Sevnica, Zidani Most, Ljubljana, Kranj, Lešće Bled i Jesenice.

Između dviju država voze i pogranični vlakovi na relacijama Ćurmanec ? Rogatec (Celje), Ormož ? Čakovec, sa zaustavljanjima na kolodvorima Središće, Obrež, Frankovci i Ormož te linija Buzet ? Divaca, sa zaustavljanjima na kolodvorima Hrpelje ? Kozina i Divaca. Tijekom ljetne turističke sezone brzi vlakovi voze i do Budimpešte, a povezana je i Pula s Ljubljanom. Zahvaljujući Schengenu, mogao bi se povećati i broj gostiju u Međimurju. Gradonačelnik Murskog Središća Dražen Srpak kaže da će s lendavskim županom uskoro razgovarati o ponovnoj uspostavi linije s Lendavom koja ima slijepu prugu s izlazom samo prema Hrvatskoj. I do Međimurja

? Sad kad više nema graničnih kontrola, trebala bi to biti održiva priča s obzirom na mnogobrojne goste londavskog hotela Lipa koji bi vlakom mogli doputovati k nama. Bila bi to krasna turistička ruta do našeg spomen-doma rudarstvu, a zašto ne i do Čakovca. Slovencima ta pruga ništa ne znači ako ne ide prema Hrvatskoj. Ima turistički potencijal ? kaže Srpak.

?

?