Osmero kandidata na izborima za predsjednika Republike Hrvatske, koji će se održati u nedjelju, podnijelo je Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) prva financijska izvješća o troškovima kampanje.
Prema dostupnim podacima, najveći iznos za promidžbu potrošili su Dragan Primorac, kandidat HDZ-a, i aktualni predsjednik Zoran Milanović, kandidat SDP-a, koji ujedno slove za favorite u utrci za ulazak u drugi izborni krug.
Prema izvješću DIP-a, Dragan Primorac je do sada potrošio 774.440 eura, dok je Zoran Milanović na kampanju utrošio 167.000 eura.
Pravilnik o financiranju: Maksimalni trošak kampanje do 1,27 milijuna eura
Prema Zakonu o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma, maksimalni trošak kampanje za jedan izborni krug iznosi 1,06 milijuna eura, dok je za oba kruga dozvoljeni trošak 1,27 milijuna eura. Donacije fizičkih osoba ograničene su na 3.981 euro, dok pravne osobe mogu donirati maksimalno 26.544 eura.
Kandidati rangirani po primljenim donacijama
Miro Bulj 503 eura
Kandidat Mosta vodi najskromniju kampanju s troškom od samo 6.200 eura, dok je primio tek 503 eura od devet donatora. Najmanja donacija iznosila je 10 eura.
Branka Lozo 1.030 eura
Kandidatkinja stranke DOMiNO primila je 1.030 eura od dvije donatorice, dok je potrošila 29.800 eura.
Zoran Milanović 8.392 eura
Milanović je primio 8.392 eura od sedam donatora. Dvije najveće donacije bile su maksimalno dopuštene, dok je najmanja iznosila 20 eura.
Tomislav Jonjić 19.274 eura
Nezavisni kandidat prikupio je 19.274 eura od 49 donatora, s najvećom donacijom od 5.000 eura, dok je najmanja bila simboličnih 1 euro.
Niko Tokić Kartelo 35.260 eura
Zagrebački poduzetnik dobio je 35.260 eura od 23 donatora, a najveću pojedinačnu donaciju od 9.000 eura.
Ivana Kekin 39.104 eura
Kandidatkinja stranke Možemo prednjači u broju donatora njih 1.309. Najveći pojedinačni iznos iznosio je 500 eura, dok je najmanji bio 1 euro.
Marija Selak Raspudić 70.295 eura
Nezavisna kandidatkinja prikupila je 70.295 eura od 110 donatora. Najveća donacija iznosila je 10.000 eura, dok je najmanja bila 5 eura.
Dragan Primorac 314.223 eura
Kandidat HDZ-a prikupio je uvjerljivo najviše donacija 314.223 eura od 442 donatora. Najveću donaciju od pravne osobe, 20.000 eura, uplatila je križevačka tvrtka Radnik d.d. Najmanji iznos među fizičkim osobama bio je 20 eura.
Digitalni marketing smanjuje troškove, inflacija ih povećava
Dok neki kandidati bilježe značajne iznose donacija, drugi se oslanjaju na skromne iznose ili vlastite resurse. Iako digitalni marketing smanjuje troškove kampanja, inflacija i dalje značajno utječe na ukupne izdatke.
Potpuni podaci o financiranju kampanja bit će poznati nakon završetka izbora. Do tada, građani će sami odlučiti čiji su im programi i kampanje privlačniji skromni ili izdašni.