Broj glazbenika koji zarađuju više od tisuću dolara godišnje od autorskih prava na Spotifyu se više nego udvostručio zadnjih šest godina, a onih koji zarađuju više od 10 milijuna je pet puta više.?Oni koji su stradali bili su umjetnici srednjeg ranga, a ne zvijezde.
Kako sadržaj koji generira AI preplavljuje showbusiness, poznati se brinu da će njihova slava propasti, ali ishod će opet biti suprotan i zvijezde će kao i u prošlosti?od nove tehnologije imati najveću korist, piše The Economist.
Hollywood je bio pola godine paraliziran, sve do 8. studenog kada su se studiji složili ponuditi najpoznatijim zvijezdama i scenaristima zaštitu od robotskih suparnika. Živi izvođači gube?mjesta na top listama?zbog Beatlesa koje?je uskrsnula umjetna inteligencija, a glumci poput Scarlett Johansson i pisci poput Hohna Grishama tuže tehnološke tvrtke zbog uporabe njihovih riječi i slika, piše The Economist.
Zvijezde strahuju da im umjetna inteligencija otme poslove i izruči ih manje talentiranim izvođačima i najglasnije se žale na?novu tehnologiju, ali baš one bi od nje mogle ubrati najveću korist, tvrdi list.
Daleko od toga da će se moć i doseg zvijezda zbog AI-a?smanjiti, nego će poznate učiniti poznatijima nego ikad?omogućavajući da budu na svim tržištima, u svim formatima i u svakom trenutku.
Nije novost da tehnologija mijenja pravila igre slavnih. Ljudi su počeli govoriti o slavnima u 18. stoljeću, čemu?je pomoglo širenje pismenosti i čitanja. Film i radio su se u?početku smatrali?prijetnjom za slavne koji su se brinuli da će njihovi nastupi uživo biti zanemareni i obezvrijeđeni. No, te su tehnologije otvorile eru superzvijezda, izraz koji se udomaćio već 1920.-ih.
Sličnu reakciju izazvala je televizija?koja?je doveo do velikog štrajka u Hollywoodu, 1960. godine, ali i tada se ispostavilo da je nova tehnologija učinila poznate još poznatijima, dovodeći ih u domove ljudi. Od?1960-ih tehnologije su? dovele megazvijezde u svakodnevne živote.
Broj glazbenika koji zarađuju više od tisuću dolara godišnje od autorskih prava na Spotifyu se više nego udvostručio zadnjih šest godina, a onih koji zarađuju više od 10 milijuna je pet puta više.?Oni koji su stradali bili su umjetnici srednjeg ranga, a ne zvijezde.
Slični obrasci vrijede i za sav showbusiness. Broj dugometražnih filmova koji se snimaju svake godine?udvostručio se zadnja dva desetljeća, pri čemu su najveći blockbusteri udvostručili udio u ukupnoj računici.
Plima samoobjavljenih knjiga nije smanjila prodaju djela poznatih pisaca. U moru izbora?publika se više oslanja na preporuke,?bilo algoritamske ili/i ljudske, koje ju usmjeravaju prema najpopularnijem sadržaju. AI obećava još više izbora, a time i veće troškove pretraživanja za publiku koja će i dalje naginjati šačici zvijezda na vrhu.
AI će tim zvijezdama pojačati mogućnost da uistinu budu sveprisutni.?Sinkronizacija pomoću AI-a već je omogućila da glumci i podcasteri razgovaraju na stranom jeziku u realnom vremenu?i to svojim glasom. Uskoro će postati standard da se video montira tako da i micanje usana na videu odgovara?izgovorenome.
Traženi glumci mogli bi dobiti još više posla, jer AI uklanja višegodišnji holivudski problem prenatrpanih rasporeda?dopuštajući zvijezdama da nastupaju skupa iako nisu na istome mjestu u isto vrijeme, piše The Economist.
Digitalni botoks i photoshop?pak produžuju ”rok trajanja??glumcima i omogućuju da snimaju filmove i iz groba. Disney je, na primjer,?kupio prava na glas Jamesa Earla Jonesa, koji ima 92 godine, kako bi Darth Vader mogao plašiti djecu i u generacijama koje dolaze.
Sve, svugdje, sve odjednom
AI će omogućiti i to da?zvijezde nastupaju?u formatima koji se tek počinju pojavljivati. ABBA avatari koji rasprodaju londonsku arenu sedam puta tjedno i chat botovi s glasovima slavnih koje je nedavno pokrenula Meta samo su nagovještaj načina na koji će zvijezde moći nastupati i unovčiti svoje nastupe.
Te mogućnosti dolaze s određenim obvezama. Umjetnici opravdano brinu o autorskim pravima, koja moraju biti zaštićena kako AI ne bi postao legalizirani oblik piratstva.
No, ranije tehnologije u tom pogledu nisu bile ništa drugačije.
The Economist navodi kao primjer tiskarski stoj koji je doveo do prvih zakona o autorskim pravima u 18. stoljeću. Tijekom 1960-ih regulirane su isplate filmskim glumcima čiji su se radovi prikazivali na televiziji.
Kreatori sadržaja imaju legitimna pitanja o dozvolama?i plaćanju. Dok se na njih ne odgovori, AI će biti legalni divlji zapad.?Veće je pitanje kao će dob zvijezda odgovarati publici ? najveći rizik je dosada, piše The Economist.
Ostarjeli Luke Skywalker glumi u najnovijem nastavku Ratova zvijezda. Trenutno je publika zadivljena tim trikovima, no pitanje je do kada? Možda će se umoriti od toga prije Brzih i žestokih 94, piše The Economist.