Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan danas je u Kući Europe predstavila rezultate istraživanja o iskustvima građana s online kupovinom.
Podaci pokazuju kako je broj ljudi koji kupuju putem interneta i vjeruju online trgovcima udvostručen od vremena prije pandemije, no zabrinjava činjenica da je čak 80% građana tijekom rasprodaja poput Crnog petka naišlo na lažna sniženja.
„Skoro svi građani kupuju na sniženjima, a čak 67% njih planira kupovinu čekajući akcijske ponude. Nažalost, tijekom Crnog petka mnogi otkrivaju da su snižene cijene iste kao i prije rasprodaje,” izjavila je Borzan.
Biljana Borzan
Europska komisija potvrdila je slične trendove u EU, gdje je četvrtina sniženih proizvoda tijekom pandemije imala nepromijenjenu cijenu, dok je 46% trgovaca nudilo takve proizvode.
Osim problema s lažnim sniženjima, Borzan je upozorila na specifične poteškoće hrvatskih građana u online kupovini, uključujući dostavu krivih proizvoda, nedostavu narudžbi i ograničen pristup uslugama zbog geografskih ograničenja.
Pozitivno je što građani sve bolje poznaju svoja potrošačka prava, poput prava na povrat robe u roku od 14 dana. Borzan je najavila da će od iduće godine, zahvaljujući njezinoj Direktivi, trgovine jasno isticati dvogodišnje zakonsko jamstvo za sve proizvode.
Zaključno, Borzan je građane savjetovala da budu oprezni s ponudama koje djeluju predobre da bi bile istinite te da paze na manipulativne taktike trgovaca, poput lažnog stvaranja osjećaja hitnosti. „Radit ću na strožoj kontroli online oglašavanja i rješavanju specifičnih problema hrvatskih potrošača kako bi online tržište postalo poštenije i transparentnije,” poručila je.